recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fiberteamet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiberteamet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alehd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-August-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alehd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fiberteamet
    Sendt: 22-Maj-2015 kl. 14:03
Hej alle
 
I min boligforening skal vi til at vælge om hvilken tvudbyder vi vil have, valget står mellem Yousee, Stofa og Fiberteamet.
 
Er der nogen der har hørt om Fiberteamet før, da jeg ikke kan finde oplysninger om denne på nettet.
 
Håber I kan hjælpe, på forhånd tak :)
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 18:13
Basalt koster Tv programmerne det de koster uanset hvem der står for den tekniske fordeling; og der er vel bestemmelser undervejs der kan fritage alle former for kollektive tilslutninger.

 Hvorfor skulle Fiberteamet få noget billigere end andet (benzin for eksempel).
 
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af skyking skyking skrev:

Basalt koster Tv programmerne det de koster uanset hvem der står for den tekniske fordeling; og der er vel bestemmelser undervejs der kan fritage alle former for kollektive tilslutninger.

 Hvorfor skulle Fiberteamet få noget billigere end andet (benzin for eksempel).
 
Med deres navn, kunne det dog lyde til, at de kan tilbyde internet over fiber i stedet for coax. Det er rigtig, at TV pakkerne vil koste stort set det samme, uanset hvem de vælger.
Det er også muligt, at Stofa og YouSee faktisk leverer over fiber i området, men hvis de gør, så er det som udgangspunkt stadig over fx 50/10 forbindelser, hvor et rigtig fiberselskab vil levere 50/50.

Sådan er det i hvert fald hvor jeg bor. Vi har frit valg af udbydere, men YouSee fiber kan ikke tilbyde noget højere end de 50/10, mens Fibia kan levere op til 1/1Tbit. Også selvom det faktisk er TDC der ejer fiberkablerne i huset. Og de tilbyder i øvrigt lavere priser på internet, samt du kan få internet hos Fibia, uden at tegne TV abonnement. Det kan man ikke hos YouSee, fordi de påstår, det giver tekniske problemer = bullshit.

OT: Jeg kender desværre ikke Fiberteamet, så om det er en god udbyder, er svært at sige. Men hvis eller de har nogenlunde styr på deres sager, så ville jeg vælge dem, alene fordi de sikkert giver bedre internetforbindelser.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 09:21
Det kommer jo altsammen også an på hvordan jeres udstyr er skruet sammen.

YouSee går f.eks. ind og tilbyder et helt nyt antenneanlæg mod at man binder sig. Til gengæld sidder man efterfølgende i en dårlig situation rent forhandlingsmæssigt.

Hvis man ikke ejer noget udstyr eller trænger til at få det skiftet ud. Så vil jeg foreslå en løsning hvor i får en el-installatør til at lave en coax og ethernet/fiber indtallation. Det kan man vælge at betale over huslejen igennem måske 10 år, men hertil kommer også et beløb til vedligeholdelse.
Coax skal installeres med mulighed for filterskift for hver enkelt lejemål.
Grunden til at jeg nævner coax i disse fiberdage, er fordi det giver en unik mulighed for at presse prisen på tv pakkerne. Coax fjerner udbyderens terminering af tv signalet til hver enkelt lejer og flytter termineringen ind i hænderne på boligforeningen. Derved kan i måske forhandle jer frem til nogle gode rabatter og kan frit skifte udbyder. Beboeren er også i større stil fri til at vælge.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 09:24
Hvis man kun lægger fiber ind, så termineres tv i hvert lejemål, som var det er parcelhus og så får man med garanti ikke rabat fra de store udbydere på tv pakken.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu