recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Usynkrone undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Usynkrone undertekster

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Usynkrone undertekster
    Sendt: 22-Maj-2015 kl. 21:51
Denne fejlmelding, har jeg ikke set før på tv - ligenu på DR 1:

Der kan forekomme usynkrone undertekster visse steder i landet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 22:13
Det er noget DR klistrer ovenpå. De har åbenbart ikke helt styr på ders udstyr!

Filmen på DR3 er sjovere........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er noget DR klistrer ovenpå. De har åbenbart ikke helt styr på ders udstyr!

Filmen på DR3 er sjovere........


Klaus


Tilsyneladende ikke sjov nok
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 23:12
Stave kan de heller ikke ... Det hedder asynkron
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér afk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 23:19
Pudsigt at det skulle være "egns-bestemt" - bliver teksterne virkelig lagt på ifm. udsendelserne i masterne, eller ?
Det lyder i mine lægmandsører mærkeligt, at det ikke er centralt bestemt i det udsendte signal...!

Tydeligvis er/var det simpelthen et par "taktslag" forud, så variationen var spøjs, da det afhang af det talte, så det i stille passager faktisk var indblik i "fremtiden", mens det ved hurtig dialog til tider ikke var så galt ift. den ofte afkortede dialog i teksterne ift. det talte...

Alt i alt gjorde det, at hvis man ikke kunne se bort fra teksten, så blev man efter nogle få minutter fuldstændigt kulret i hovedet, da dialog/tekst blev et stort rod i hovedet :-(   Nå, men jeg blev nu også blot hængende i nogle tid pga. dette pudsige fænomen ikke blev rettet, men jeg så/forstod reelt ikke noget...
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 08:19
Underteksterne ligger i signalet og bliver lagt på i seernes TV eller bokse.
 
Så mon ikke at det ligger i visse antenneforeninger eller i kabel tv.
 
Jeg modtager terristisk og har ikke oplevet problemer.
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér afk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2015 kl. 19:34
Jeg kender ikke fagtermen, det ar det, jeg mente med "takslag" - for ja, Mufti har ret i at det, ihvertfald for DVB-C-signalet jeg modtager, bliver lagt på i modtagerboksen, men "dirigenten" har tilsynelandende ikke fået initialiseret/afstemt taktstaven på passende vis.

Hvordan kan det være forskelligt i "egne" af Danmark?

Hvis det er noget, der kun sker i starten af programmet, vil man ikke kunne komme ind senere i programmet med en synkroniseret tekstning, så det må da være noget, der løbendne bliver afstemt?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu