recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - High-Grade Kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

High-Grade Kabler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Radiomanden: Det er heller ikke alle der gider bruge tid på at sidde og fiddle med det når man kan få et samlet resultat sendt til døren. Ofte er tid vigtigere end penge :)

Selv med 10 tommefingre tager det ingen tid, selv at montere stik på et kabel. Det er niveauet lige over at skifte en elpære. Hvis man lige står og skal bruge 4.2 meter kabel for at det ikke flyder på gulvet så er det rart selv at bestemme længden.

Kvalitet er vigtigt og lige når det kommer til antennekabler, så koster godt antennekabel i metermål ikke særligt meget. Hvis man bare er gået lidt op i billedkvaliteten på den skærm man har købt, så giver de ingen mening ikke at købe et ordentligt antennekabel. 

Hvis man virkelig ikke selv kan montere stik og ikke kender nogen der kan hjælpe, så er jeg sikker på man kan betale sig fra det i en elektronikbutik hvor man kan købe kabler. De kan gøre det på under 3 minutter og det er ikke sikkert de tager noget for det. 
Det er også super nemt for mig, at stryge en skjorte og selv folk med 10 tommelfingre kan gøre det. Men det ændrer ikke på, at jeg langt hellere vil betale mig fra det og få dem leveret til døren.

Mit indlæg var myntet på den manglende forståelse for, at nogle hellere vil gå ned og købe et kabel, fremfor at lave det selv (og skulle sætte sig ind i hvordan man gør).
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 10:37
Hej

Tak for jeres inputs. Jeg ønsker ikke selv at samle kablerne, da de ikke er til mig, og jeg ved modtager heller ikke gør. Kan man alternativt, med fordel, købe F-stik og så bruge F-stik til Coax adaptere i enderne og på den måde opnå optimal kvalitet med minimal effort.

Eksempelvis
https://www.av-cables.dk/vinklet-kabel-f-stik/
https://www.av-cables.dk/f-stik-adapter/


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 11:51

Der er jo ikke sådanne connectorer på vægudtaget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
iVinther Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iVinther Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 11:52
Det er jo derfor jeg foreslår brugen af adaptere.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 14:23
Men hvorfor ikke købe et kabel med de rigtige stik i enderne fra start?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Radiomanden: Det er heller ikke alle der gider bruge tid på at sidde og fiddle med det når man kan få et samlet resultat sendt til døren. Ofte er tid vigtigere end penge :)

Selv med 10 tommefingre tager det ingen tid, selv at montere stik på et kabel. Det er niveauet lige over at skifte en elpære. Hvis man lige står og skal bruge 4.2 meter kabel for at det ikke flyder på gulvet så er det rart selv at bestemme længden.

Kvalitet er vigtigt og lige når det kommer til antennekabler, så koster godt antennekabel i metermål ikke særligt meget. Hvis man bare er gået lidt op i billedkvaliteten på den skærm man har købt, så giver de ingen mening ikke at købe et ordentligt antennekabel. 

Hvis man virkelig ikke selv kan montere stik og ikke kender nogen der kan hjælpe, så er jeg sikker på man kan betale sig fra det i en elektronikbutik hvor man kan købe kabler. De kan gøre det på under 3 minutter og det er ikke sikkert de tager noget for det. 
Det er også super nemt for mig, at stryge en skjorte og selv folk med 10 tommelfingre kan gøre det. Men det ændrer ikke på, at jeg langt hellere vil betale mig fra det og få dem leveret til døren.

Mit indlæg var myntet på den manglende forståelse for, at nogle hellere vil gå ned og købe et kabel, fremfor at lave det selv (og skulle sætte sig ind i hvordan man gør).

Jeg kan godt sætte mig ind i at det ikke er alle der gider sætte sig ind i hvordan det skal gøres. Mit indlæg var ikke rettet mod at der skulle spares penge, men mod at få det bedste kabel.

Jeg vil stadig anbefale at købe kvalitetskabel med ordentlige stik. Eventuelt skal man finde en butik der er villig til at montere stikkene korrekt. På den måde får man det bedste kabel, med de bedste stik og med den helt rigtige længde så der ikke ligger løst kabel og flyder. Hvis der findes netbutikker hvor man kan bestille 4,3 meter kvalikabel er det selvfølgelig også fint.Smile


Redigeret af slumbert - 28-Maj-2015 kl. 19:48
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2015 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Men hvorfor ikke købe et kabel med de rigtige stik i enderne fra start?
Kabel man selv har samlet stoler man nok mere på end fabrikssamlede, disse har bestemt 2 svage led, ét i hver ende af et kabel.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu