recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af digital kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af digital kamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af digital kamera
    Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:15
Halløj

Jeg leder efter et brugt godt kompakt digitalt kamera med en god linse til gode ferie billeder.

Jeg er total noob på dette område. Hvad burde jeg kigge efter, hvilke fælder er der når man køber brugt.

Prisen håber jeg ikke over stiger kr. 2.000,-
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 11:23
Du kan læse reviews på ældre modeller, og derefter kigge på f.eks. DBA.dk.
http://www.dpreview.com/camerareviews?category=compacts

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 15:22
Alt efter hvor kompakt der menes kunne et Olympus Tough TG-2 være en idé. Det kan tåle tæsk og vand. Har set dem til under 2000 kr
Er det den "gode linse" som trækker, kommer vi over i kameraer, som der måske ikke er så mange af på markedet. Forstået derhen, at der ikke var så mange som købte disse da de var nye. Prisen...
Et eksempel kunne være Sony RX100.

Men generelt synes jeg at det er svært at købe brugte kameraer. De bør testes, og så har de tidligere ejere tit svært ved at håndtere, at deres engang så lækre og dyre kamera, i dag ikke har samme værdi. Dvs. de kan være overprized.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 15:33

Hvorfor købe brugt. For Kr. 1000 kan der fås et Canon IXUS 147, som tager rigtig gode billeder, (14 Mpix) optisk og Digital Zoom, og har Full HD Video optagelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 17:16
Sony RX100 (der findes både rev I, Rev II og Rev III). Jeg har den første model. Kanon kompakt kamera som har fået rigtig mange fine anmeldelser - bl.a pga. den enorme 1" sensor
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvorfor købe brugt. For Kr. 1000 kan der fås et Canon IXUS 147, som tager rigtig gode billeder, (14 Mpix) optisk og Digital Zoom, og har Full HD Video optagelse.


Fordi forskellen på dette og kameraet i en mobil ikke er så stor.
Det er generelt de helt kompakte kameraers problem, og derfor de ikke sælger så godt som tidligere.

Dvs. mange vælger at have en kameraløsning med mobil + et kamera som ligger et godt stykke over i billedkvalitet.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 23:17
Jep. Telefon til snapshots og spejl til andet :-)

Kig evt efter et Canon g kamera der er et super godtkamera som er "kompakt"

Mvh BS
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jep. Telefon til snapshots og spejl til andet :-)

Kig evt efter et Canon g kamera der er et super godtkamera som er "kompakt"

Mvh BS
Helt Enig. Canon's G serie er fantatisk.  Du kan finde et brugt G15 til omkring 2K

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 14:32
Ricoh GR, men den ligger lidt over dit budget brugt. Har den selv, og den tager ligeså gode billeder som min store Nikon d800. Den har dog ingen zoom, men en fast 28mm linse, men sikke en linse!
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jep. Telefon til snapshots og spejl til andet :-)

Kig evt efter et Canon g kamera der er et super godtkamera som er "kompakt"

Mvh BS
Helt Enig. Canon's G serie er fantatisk.  Du kan finde et brugt G15 til omkring 2K

Helt enig..!!!.Overvejede også dette kamera ved et køb sidste år men købte et med mere zoom. Det gør ikke noget at kameraet har nogle år på bagen dens kvaliteter lever helt op til dagens standard. Jeg vil også lige fremhæve:
1. Har separat søger er absolut en fordel ved stærk sol!
2. Optagelser i RAW, det er ikke sikker Du vil bruge det her og nu men muligeden er der.

Et godt råd uanset hvilket kamera der købes at bruge P-mode og ikke auto gør at der er mulighed for at ændre nogle indstillinger under optagelser herunder eksponeringskompensation.

Jeg vil absolut gøre brug at tilbudet på DBA det kan næsten ikke gå galt med et kamera med de kvaliteter til prisenSmile


/Erik
Til top
sømsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sømsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 20:20
Mange tak for info.....jeg kigger på det
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu