recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 7005 - planlæg visning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 7005 - planlæg visning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
niha Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-December-2005
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 7005 - planlæg visning
    Sendt: 25-Maj-2015 kl. 16:38
Min datter har købt et Samsung 40" serie 7005.
Når hun ved hjælp af guiden vil pæanlægge visning af et program senere, og så slukker TV'et, så tænder det ikke på det planlagte tidspunkt. Men hvis det er tændt på en anden kanal end den planlagte, så skifter det til den planlagte kanal.
Mit gamle Sony TV er i hvert fald indrettet til at tænde automatisk.
Er der nogen, der har en ide?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 17:09
Jeg har et 8005 og det er sådan det virker (og egentlig også sådan jeg forventede det skulle virke).

Hvis man planlægger at skulle se et andet program på et tidspunkt, er det vel for ikke at glemme det når man sidder og ser noget andet? Ellers kan man vel lige så godt optage det?

Det er ihvertfald sådan jeg forventede det skulle virke.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 17:11

Planlagt visning kan så vidt vides kun virke når TVet er tændt. Har kun haft afprøvet det, der ses sjælden Live TV, langt det meste der ses er optagelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af niha niha skrev:

Min datter har købt et Samsung 40" serie 7005.
Når hun ved hjælp af guiden vil pæanlægge visning af et program senere, og så slukker TV'et, så tænder det ikke på det planlagte tidspunkt. Men hvis det er tændt på en anden kanal end den planlagte, så skifter det til den planlagte kanal.
Mit gamle Sony TV er i hvert fald indrettet til at tænde automatisk.
Er der nogen, der har en ide?


Noget tyder på at dato og tid ikke passer i forhold til programguiden. Prøv at rette dette på menuen. Hvis det er muligt så anvend aut.

Her er hvad der står på vejledningen til mit 9005.

" Inden du planlægger TV-visning, skal du sørge for, at datoen og tiden er indstillet korrekt i menuen System > Tid > Ur. "

Redigeret af bentpetersson - 25-Maj-2015 kl. 22:07
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 12:53
@bentpeterson.

Læs lige igen hvad han skriver.

Det virker fint, bare kun når TV'et er tændt.

Tid/dato er derfor indstillet korrekt.

F-serien kan, som skrevet, ikke tænde automstisk.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 16:18
Det lyder rigtigt Palle.
Forøvrigt. Hvad skal man egentligt bruge en automatisk tænding til, når TV er slukket?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det lyder rigtigt Palle.
Forøvrigt. Hvad skal man egentligt bruge en automatisk tænding til, når TV er slukket?


Selvfølgelig til visning af den udsendelse man har planlagt, så man ikke selv glemmer at tænde for TVet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 17:05
Ja, ja selvfølgelig. Men det kræver også at man er i samme rum som tv'et. Bruger du selv denne fremgangsmåde, Flemming?

Jeg bruger blot min Smartphone, der så minder mig om tidspunktet. Men har jeg tv'et tændt, så er det naturligt at sætte det til automatisk visning på en anden kanal.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Bruger du selv denne fremgangsmåde, Flemming?


Kun meget sjældent. Som regel bruger jeg optagelse hvis der noget jeg ikke vil gå glip af.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 17:32

Ja, nemlig. Gennemgår EPGen et par gange om ugen, så passer Recorderen sig selv, og man kan se det der er optaget fra de foregående dage.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu