recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic HDD/bland selv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic HDD/bland selv

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 06:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 You See bruger ikke CI+, og deres kortlaesere har det derfor heller ikke. Bruger du deres Strong eller Smith.?

Det er ikke så meget om YouSee anvender CI+ eller ej, men om recorderen eventuelt kræver et CI+ CAM. Igen, jeg kan ikke udtale mig om det, da jeg ikke selv anvender kortlæser i vore recordere, men det er da værd at tænke over.

Jeg kiggede for øvrigt i manuelen i går aftes og noget andet, jeg bemærkede var, at der skrives noget om, at nogle CAM/smart card kombinationer forventer, at man indtaster en PIN kode. Og så selvfølgelig, at smart card er blevet aktiveret, men det må man vel næsten gå ud fra, at det er.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maybe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2015 kl. 20:05
Så er der nyt, så andre også kan få glæde af det:

Efter inspiration fra Azrael og Doo Wop blandede jeg rundt på modulerne og kortene, men intet lykkedes. Til gengæld fik jeg fat i et CI model (altså ikke +) og det virkede – tro det eller ej. Nu sidder et CI+ i TV, 1 CI i slot 1 på HDD og så et uvirksomt CI+ i slot 2. Sidstnævnte vil jeg nu forsøge at få byttet/returneret til YouSee og håbe på, at et CI kort også vil fungere i slot 2.

Jeg var også inde over PIN kode, men tilsyneladende kan man ikke selv finde, hvor den skal indsættes og hvad koden hedder. Maskinen burde vel også selv komme og spørge om en kode, ikke?

Dette var sidste nyt og jeg takker alle for jeres bidrag/indsats til løsning af et irriterende problem.

Til top
jesper1721 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2004
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper1721 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2015 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af maybe maybe skrev:

Så er der nyt, så andre også kan få glæde af det:

Efter inspiration fra Azrael og Doo Wop blandede jeg rundt på modulerne og kortene, men intet lykkedes. Til gengæld fik jeg fat i et CI model (altså ikke +) og det virkede – tro det eller ej. Nu sidder et CI+ i TV, 1 CI i slot 1 på HDD og så et uvirksomt CI+ i slot 2. Sidstnævnte vil jeg nu forsøge at få byttet/returneret til YouSee og håbe på, at et CI kort også vil fungere i slot 2.

Jeg var også inde over PIN kode, men tilsyneladende kan man ikke selv finde, hvor den skal indsættes og hvad koden hedder. Maskinen burde vel også selv komme og spørge om en kode, ikke?

Dette var sidste nyt og jeg takker alle for jeres bidrag/indsats til løsning af et irriterende problem.


Jeg har præcos samme problem som du havde, kan ikke optage fra Bland Selv kanalerne. Jeg har kortet siddende i Strong CI+ modulet fra Yousee. Vil du dele hvilket CI-modul du nu bruger og om det stadig virker? Har du skiftet det i port 2 også?
Til top
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maybe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2015 kl. 10:05
Hej Jesper.

.M.h.t. moduler: jeg havde 1 CA modul i slot-1, 1 CA+ modul i slot-2. så virkede kun slot 1. Derfor udskiftede jeg CA+ modulet med et CA modul i slot 2 og det virkede. Den kan åbenbart ikke lide CA+ moduler! Når du googler rundt efter CA moduler, vil du se flere, der har dem, men det kan du ikke regne med, for billedet på deres hjemmeside viser CA modul, men de leverer i virkeligheden CA+ moduler. De hævder, der ingen forskel er…. Det sted, jeg fandt, hvor de stadig har CA moduler er hos
http://www.av-connection.dk/?ML=1057
og skriv til Allan:
Allan Rasmussen
Sales/Support, HR & Sales management
Du skal gøre opmærksom på, at det skal være CA og ikke CA+
Han ved alt om det nu efter en længere korrespondance med mig….

Går ud fra, det er samme Pana maskine, du har?
I så fald får du sikkert advarsler om, at du skal indsætte kort og at den ikke kan optage 2 optagelser på én gang og sådan noget lignende. Det kan du bare ignorere og stille timeren til at tage 1 optagelse, som ikke kræver kort samt 2 optagelser, som kræver kort. Så vil du se, at til trods for den brokker sig, når du stiller timeren, har den optaget det alligevel. Du skal naturligvis sørge for, at de 3 optagelser overlapper hinanden eller er samtidige….:)

Det kan hænde den viser, at en timer optagelse er krypteret. Det tager du også bare helt roligt, for den afkrypterer den ved afspilning.
(læs manualen, hvor kryptering er beskrevet).

Håber du kan bruge ovenstående og hører gerne, om det lykkes for dig.


Til top
jesper1721 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2004
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesper1721 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 11:05
Jeg skylder vist lige en opdatering på denne. Jeg gjorde som Maybe beskrev ovenfor, og bestilte CA-moduler hos AV-connection i stedet - og nu virker alting perfekt med Bland Selv kanaler.

1000 TAK !!!!
Til top
maybe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maybe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 11:38
Hej igen Jesper.
Ja, jeg var spændt på at høre, om det lykkedes.... det var godt.

Til andre: CA-modulerne udgår, så man kun kan købe CA+ moduler. For et stykke tid siden havde AV-connecton 6 stk. tilbage...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu