recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efterfølger til Yamaha CX-A5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Efterfølger til Yamaha CX-A5000

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 17:19
Så er den på Yamaha´s amerikanske hjemmeside


Gad vide om det er ved at være tid at udskifte min Z11 (som stadig er fremragende)
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Så er den på Yamaha´s amerikanske hjemmeside


Gad vide om det er ved at være tid at udskifte min Z11 (som stadig er fremragende)


Nice og 17% billigere end forgængeren holder det i danske priser også såååå en ny listepris på 16500kr ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Redigeret af Jonas Bojer - 21-August-2015 kl. 22:45
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Så er den på Yamaha´s amerikanske hjemmeside


Gad vide om det er ved at være tid at udskifte min Z11 (som stadig er fremragende)


Nice og 17% billigere end forgængeren holder det i danske priser også såååå en ny listepris på 16500kr ;O)

Hilsen Jonas Bojer
 
Den ser fin ud, og så lige en skarp intropris fra KTradio eller AV-connection... :P
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 12:09
Så er der lagt en "forudbestilling" på 1 stk. Yamaha cx a5100 :P hos KTradio, med lidt introrabat kommer prisen tæt på de 16.500
 
Den skulle gerne lande om et par uger.
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 15:08

Fedt. Clap

Så kan man måske få dig til at svare på flg. når du har modtaget den?

Er det muligt at køre EXTD Surround  d.v.s. 7.1 ud når signalet er 5.1?

Det kan man på Z11 og på CX-A5000, men det ser desværre ud til at det er forsvundet med CX-A5100.  Jeg kan ikke finde det i manualen.

http://download.yamaha.com/api/asset/file/?language=en&site=uk.yamaha.com&asset_id=65390

Men måske er der noget jeg har misset???

Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Fedt. Clap

Så kan man måske få dig til at svare på flg. når du har modtaget den?

Er det muligt at køre EXTD Surround  d.v.s. 7.1 ud når signalet er 5.1?

Det kan man på Z11 og på CX-A5000, men det ser desværre ud til at det er forsvundet med CX-A5100.  Jeg kan ikke finde det i manualen.

http://download.yamaha.com/api/asset/file/?language=en&site=uk.yamaha.com&asset_id=65390

Men måske er der noget jeg har misset???

Jeg kan godt undersøge det når jeg har fået den, men jeg kan kun have en 5.1.2 opsætning... Ellers skal hele stuen ommøbleres, og det gider jeg ikke :)
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kanvas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Fedt. Clap

Så kan man måske få dig til at svare på flg. når du har modtaget den?

Er det muligt at køre EXTD Surround  d.v.s. 7.1 ud når signalet er 5.1?

Det kan man på Z11 og på CX-A5000, men det ser desværre ud til at det er forsvundet med CX-A5100.  Jeg kan ikke finde det i manualen.

http://download.yamaha.com/api/asset/file/?language=en&site=uk.yamaha.com&asset_id=65390

Men måske er der noget jeg har misset???

Jeg kan godt undersøge det når jeg har fået den, men jeg kan kun have en 5.1.2 opsætning... Ellers skal hele stuen ommøbleres, og det gider jeg ikke :)

Har selv fundet svaret på ovenstående. 

Med indførslen af Dolby Atmos er der kommet en ny upscaler der kaldes Dolby Surround (DSU = Dolby Surround Opmixer))

En lidt forvirrende betegnelse, idet den er samme som det oprindelige lydformat for analog surround fra 1982.

Denne funktion vi opmixe et 5.1 (eller 2.0) signal til det det antal højtalere ens system er sat op til, og erstatter dermed Dolby EX. Clap

DTS har en lignende funktion der kaldes DTS Neural, men hvorvidt denne er en del af CX-A5100  kommende DTS:X opdatering er endnu uvist.



Redigeret af kanvas - 21-September-2015 kl. 15:33
Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL 250ti, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 15:43
Jeg hentede min i lørdags.. Godt nok en lækker maskine. Utrolig nem at sætte op, og den har virkelig løftet niveauet i hjemmebioen.
 
Skal lige have sat loftshøjtalerne op, og så skal der leges/tweakes med den.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu