recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nas - overfør til ekstern harddisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nas - overfør til ekstern harddisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nas - overfør til ekstern harddisk
    Sendt: 11-Juni-2015 kl. 21:08
hejsa har en synology ds411j - fungerer sådan set fint nok, men har nogle ting jeg skal have overført til to eksterne harddiske, nu er de sat til - men synes godt nok overførslen er sløv mellem 1-5 MB/s tror jeg det hedder så det tager en evighed....

jeg overfører via synology assistent fra pcen til den eksterne.. kan det passe at hvis jeg sætter den eksterne harddisk til pcen og så et netværkskabel til den at den så er hurtigere ??

der er to usb indgange på nassen.. men tror kun de er usb 2..

og den ene af de to eksterne har usb 3 .... så ville vel kunne betale sig at bruge usb 3 indgangen på pcen.. eller misforstår jeg noget...

synes den er god den nas, men har også sine begrænsninger.... nogen der kan anbefale en nas der eventuelt er hurtigere og stadig ikke koster en milliard
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 01:13
Jeg ville bare sætte diskene til pc'en
Hvis du herefter ikke kommer over 10 MBytes i sek, så er det 100 Mbit netværk, trådløst eller en USB 1.0 som er problemet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 20:50
Jeg overfører med 75-90 MBytes/s i mellem min DS214+ og en USB3 disk direkte på porten bagpå DS214+ via DSM. Så snart der kommer Windows ind over falder hastigheden drastisk.

Redigeret af Preps - 03-Juli-2015 kl. 22:43
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 22:08
Hvis man kopier en del så kan det godt svare sig at bruge andre værktøjer, TeraCopy skulle hjælpe en hel del på hastigheden i forhold til standard Windows
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 11:55
Sæt de eksterne diske direkte på NAS'en.

Det er LANGT det hurtigste. Gør du det via PC, så sløver Windows det hele ned.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 13:25
Ja, og brug file station direkte på NASens web-GUI. Hvis du bruger windows explorer eller lignende risikerer du at det hele skal ud forbi PCen i processen og det vil sløve frygteligt.
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Sæt de eksterne diske direkte på NAS'en.

Det er LANGT det hurtigste. Gør du det via PC, så sløver Windows det hele ned.


Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Ja, og brug file station direkte på NASens web-GUI. Hvis du bruger windows explorer eller lignende risikerer du at det hele skal ud forbi PCen i processen og det vil sløve frygteligt.

Til jer begge

Hvis der, som spørger anfører, er usb 2 på NAS og usb 3 på PC og hvis man antager, at der er gigabit netværk mellem NAS og PC og det hele ellers fungerer korrekt , så vil det være hurtigst at overføre til ekstern usb 3 disk via PC'en.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 17:13
Ja, det er korrekt hvis det hele fungerer som det skal. Går man det via filestation på NASen og med disken tilsluttet direkte til NASen er det dog bare at starte overførslen og så lukke ned for PCen og komme tilbage når man har tid senere da det hele så bare kører imens.
Til top
Ole G Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Ja, det er korrekt hvis det hele fungerer som det skal. Går man det via filestation på NASen og med disken tilsluttet direkte til NASen er det dog bare at starte overførslen og så lukke ned for PCen og komme tilbage når man har tid senere da det hele så bare kører imens.

Ja, jeg gør det på samme måde, selvom jeg også kun har usb 2 på nas'en, dog starter jeg jobbene fra web interfacet, jobbet kører uafhængigt af pc'en (jeg har en QNAP).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu