recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV i sommerhuset - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV i sommerhuset - hjælp!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ajers Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-August-2008
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ajers Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV i sommerhuset - hjælp!
    Sendt: 18-Juni-2015 kl. 12:01
Hej,

Jeg har fået et sommerhus, hvor jeg rigtig gerne vil have TV og internet. Jeg har allerede Stofa i hjemmet, og stofa tilbydes også i sommerhuset. Dog syntes jeg det virker underligt at skulle betale dobbelt pris for samme produkt, når det er de samme personer der benytter det. Stofa vil dog ikke give nogen rabat.

Derfor søger jeg en alternativ mulighed. Jeg har webtv med Stofa, men disse kan ikke benyttes med airplay eller casting, så kan kun ses på en tablet eller pc. Man kan ligeledes ikke købe en f.eks. Nexus player og smide det på tv, da Stofa heller ikke tillader dette.

Men findes der muligheder for dette? Jeg kan se Telia og Fullrate har ok priser, men ser ikke ud til at disse kan fungerer uden deres TV boks i hvert rum, hvilket jeg ikke syntes om.

Den optimale løsning ville være et apple tv eller nexsus player i hvert rum, så jeg kunne have tv kanalerne her, og ligeledes nexflix osv. alt efter ønske.

Håber en ved om der findes en løsning, eller jeg skal bide i det sure æble ;)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 13:24

Hej.

Jeg har købt en Lenovo Android Tablet med både HDMI stik og 3G til min søster i fødselsdagsgave.

Hun bruger den bl.a. til at se TV fra forskellige kilder. Du kunne gøre lige så, enten fra dit Stofa WebTV eller fra Telia TV som kan vises fra både Boks, PC eller Tablet med et HDMI stik.

Jeg ved ikke hvor meget du vil bruge sommerhuset i vinterhalvåret. Men jeg ville overveje at tegne et mobilt 3G eller 4G data abonnement med max 6 mdr binding til brug i sommerhalvåret.

Du kan på mastedatabasen se hvilket netværk der har god dækning i dit område:

Vælg Tjenestetyper: Mobiltelefoni og Teknologier: UMTS for 3G eller LTE for 4G

https://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 18-Juni-2015 kl. 13:41
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:



Du kan på mastedatabasen se hvilket netværk der har god dækning i dit område:

Vælg Tjenestetyper: Mobiltelefoni og Teknologier: UMTS for 3G eller LTE for 4G



Hold dig til 4G hvis det på nogen måde er muligt.

Men der er vel også den mulighed at se på boxertv.dk

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:


Men der er vel også den mulighed at se på boxertv.dk


Hej.

Jeg udelod BoxerTV fra mit svar da det er forholdvis dyrt kun at bruge det i sommerhalvåret.

Ja det kan siges op efter 6 mdr. Men det koster så 399 kr i ny oprettelse til næste forår.

For at overveje BoxerTV vil jeg mene at man skal bruge det både på helårs adressen og i sommerhuset.

Hilsen Carsten.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 15:07
Alle DR's kanaler kan ses gratis med en DVB-T modtager, også i sommerhuset.
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 20:50
Stofa har dette tilbud, men det gælder så åbenbart ikke alle steder: https://stofa.dk/sommerhus
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2015 kl. 01:22
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

 

Jeg udelod BoxerTV fra mit svar da det er forholdvis dyrt kun at bruge det i sommerhalvåret.



https://www.boxertv.dk/landing-pages/sommerhus/ 

Kan en tankop løsning ikke være en mulighed og så klare sig med DR mfl. i vinterhalvåret.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Quimby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Quimby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 10:00

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138129

Med chromecast og wifi kan jeg spejle stofawebtv fra en pc til tv.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 10:34
Man kan da også få en Android stick der virker som en tablet, men hvor skærmen er selve tv'et og har en fjernbetjening.

På den måde kan se alt på tv, som var det en tablet, men på dit tv.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Man kan da også få en Android stick der virker som en tablet, men hvor skærmen er selve tv'et og har en fjernbetjening.

På den måde kan se alt på tv, som var det en tablet, men på dit tv.


Hej.

Jeg læser gang på gang om Android stiks som kører mobile versioner af Android og derfor tror at de
skal vælge en lav 'mobil' opløsning.

Jeg har bland andet læst om problemet hos Netflix, men også med andre.

Ja der kommer et billed på skærmen. Men ofte i dårlig opløsning. Hvis man ønsker at gøre brug ef en Android stik vil jeg foreslå at man nøje undersøger hviklen opløsning et ønsket program vises i på en given stik.

Hilsen Carsten.

Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2015 kl. 14:33
Ville man spare TV'et i sommerhuset og kunne nøjes med Stofa webtv, burde det være muligt at lave en brugbar løsning med følgende (selvfølgelig ikke 100% samme oplevelse som rigtig kabel tv)

Pc til tvet.
Eventghost
MCe Fjernbetjening

også programmere eventghost til at styre hvilke kanaler webtv skal vise..

Trykkes der på 1, vises dr 1 f.eks. 
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu