recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ole_M bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ole_M bio

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2016 kl. 23:17
Så blev jeg færdig med mine nye subs. Er meget godt tilfreds med resultatet. De er bygget i 30mm mdf. Målene er næsten som den orginale. Der er trukket lidt fra i dybden, og lagt lidt til i højde og bredde.



Redigeret af Ole_M - 07-Februar-2016 kl. 23:17
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 09:43
Hej Ole

Har du haft mulighed for at sammenligne lyden fra de gamle kabinetter og de nye ?

Jeg har selv lidt issues med støj fra porten / lærredet der blafrer - kunne være at en ombygning kunne være en god løsning.




/michael


Redigeret af scantek - 08-Februar-2016 kl. 10:07
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 12:32
Det ser godt ud! Bliver fedt at høre hvad du synes når alt er sat op og kalibreret.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:11
La mig sige det sådan, at forskellen er ret stor altså :)
de gamle var ødelagte i kabinetterne, og portstøj så det vil noget. Et klassisk problem på b modellen.
Nu har jeg lagt hånden foran portene på s1s. Det samme gjorde jeg på 4645b,
Og der er meget mindre lufttryk på s1s kontra b modellen.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:12
.

Redigeret af Ole_M - 09-Februar-2016 kl. 16:40
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:27
Det bliver fedt at kigge forbi og høre dine opgraderinger :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 22:17
Så fik jeg opgraderet bioen ovenpå mit lidt uheldige køb af MK s300 og 4645b som led af rigtig meget portstøj. Så byggede dem om til to s1s-ex modeller.
Indkøbt blev en lidt lang liste. MC12hd, sdec3000, to jbl s800, Procella p6, sam3, samt to s1s-ex. Så det blev en dyr omgang ovenpå salget af mit 150 system.

Men la det være sagt med det samme. Det har været alt besværet værd. Endelig er jeg blevet tilfreds med min bio igen, i en sådan grad, at jeg har lyst til at se film hele tiden. Alle mine film skal ses om nu Smile Kort sagt så er det en helt anden oplevelse.
Den sdec har bare gjort ALT rigtigt. Er virkelig på røven over det den har udrettet. Først da den kom på jeg blev 100% tilfreds. En fordel ved sdec er at man går ind og vælger sam3 og s1s før kalibrering. Så kender sdec højttalerne og ved de måler rigtigt. Ligeledes vælger man mc12 som preamp.
Jeg har fået så meget bund i mit system, at jeg slet ikke forstår at jeg har kunnet undvære det. De er SÅ fede de s1s. De er så vildt tight, samtidig med at jeg har insane meget bas....love it Big smile gunshots og eksplosioner lyder bare så crazy.
Har stort set brugt bioen hver dag siden den blev færdig kalibreret. Så skønt endelig at kunne slappe af og bare ha lyst til at se film igen.
Målinger før/efter af alle højttalere. Synthesis kurve.





Redigeret af Ole_M - 26-Maj-2021 kl. 01:30
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 15:45
Update :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2016 kl. 07:53

Smile
Tillykke med upgrade!
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 02:11
Nye billeder på side 1 Smile Der er ikke sket nogle udskiftninger på udstyret i flere år. Er super tilfreds med systemet som det er nu. Men har da fået malet kantlisterne i rummet, og lige fået to nye Hovborg stole ind, da de gamle var slidt op. Der udover er der siden sidst købt et NRG4 mere til SDEC. Leger dog lidt med tanken om en bagsub engang.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 07:05
ser godt ud.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu