recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - er der ingen 4k/3d afspillere der kan...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

er der ingen 4k/3d afspillere der kan...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: er der ingen 4k/3d afspillere der kan...
    Sendt: 26-Juni-2015 kl. 11:17
...gøres kodefri for DVD'ers vedkommende?? Jeg kan stort se ikke finde nogen omtalt. Da jeg købte min sidste blu ray afspiller for 4 år siden kunne stort set alt gøres regionsfrit (Sony undtaget) ved et par tryk på tasterne. Jeg har en del region 1 dvd'er jeg gerne vil kunne se fremover, men tænkte at en 3d 4k blu ray afspiller måtte være oplagt, når nu mit TV understøtter den slags.
Kender nogen nogle afspillere der rent faktisk kan? Cry
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 11:37
Der findes ingen UHD BD-afspillere overhovedet.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 11:53
Beklager min uvidenhed, men hvad er en UHD afspiller?
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 11:57
Det er det du kalder 4K.

4K er et biografformat med en lidt højere opløsning end det man i starten kaldte 4K til tv. UHD er en mere korrekt betegnelse. Man kalder jo heller ikke 1080p for 2K...
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 12:56
Jeg tænker på afspillere som opskalerer til 4k. Det er jo det de skriver i alle annoncerne, uanset om det så er korrekt eller ej Embarrassed
Ergo.....er der nogle "fake"/UHD blu ray afspillere der kan gøres regionsfri?? Smile
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zaragon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 16:26
Hej,

Jeg har lige købt en Panasonic DMP-BDT700, som netop kan opskalere til 4K.
Købte en codefree/regionfree dvb/br ting (en dvd), der netop kan gøre det, du efterlyser. Man kan således via RC'en skifte mellem regioner mv. ...og lidt ekstra sager. Fandt min på ebay.co.uk, men firmaet jeg købte hos kan også kontaktes på 
TPS (The Perfect Signal Ltd)
e-mail: feedback@tps.co.uk
Website: www.tps.uk.com

De kan gøre de fleste afspillere kode-/regionsfri.
Jeg betalte £60,-

go' fornøjelse

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 17:27

Panasonic er meget nem at gøre Regionfri, det tager få sekunder med en Service Remote som mange forhandlere har, så kan den afspille DVD fra hele verden uden der gøres yderligere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 14:23
Tak for svar.

Panasonic er jo et fint mærke som jeg (i modsætning til Phillips og Sony) altid har haft gode erfaringer med. Hvis de så oven i købet er til at "åbne" er det jo nærmest en no-brainer Clap

Det vil jeg kigge nærmere på Smile
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
michael1977 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael1977 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Jeg tænker på afspillere som opskalerer til 4k. Det er jo det de skriver i alle annoncerne, uanset om det så er korrekt eller ej Embarrassed
Ergo.....er der nogle "fake"/UHD blu ray afspillere der kan gøres regionsfri?? Smile


UHD og 4k er ikke det samme!

UHD har en opløsning på 3840x2160

4K har en opløsning på 4096x2160

:-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 06:05
Husk nu på at vi ikke bruger 4:3 skærme mere
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 16:54
Tak for svar til alle så blev jeg da lidt klogere. Ideen er droppet indtil videre. Jeg kører videre med min kodefri gamle Phillips indtil den dør. 

Redigeret af rumguf - 02-Juli-2015 kl. 16:56
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2015 kl. 17:35

Det er jo salgsgas, når der skrives at en DVD eller BD afspille kan Upscale, det er helt unødvendigt, det klarer TVet helt af sig selv, det kan jo kun vise billedet i den opløsning det nu har, så f.eks en DVD vil automatisk blive scaleret uanset om afspilleren ikke kan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu