recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tastatur der er nemt at rengøre?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tastatur der er nemt at rengøre?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tastatur der er nemt at rengøre?
    Sendt: 27-Juni-2015 kl. 10:43
Før i tiden havde Logitech et tastatur, der kunne tåle en vask
Men det findes vist ikke mere
Jeg vil gerne have et tastatur med flade taster, dvs. at det er nemt at komme til at rengøre mellem tasterne
Apples tastatur er pænt og praktisk, men det kan vel ikke bruges sammen med en PC?

Edit: Nå, Apple-tastaturet har heller ikke numeriske taster til højre (et must til gaming)

Redigeret af jake51 - 27-Juni-2015 kl. 10:45
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2015 kl. 11:30
http://store.apple.com/dk/product/MB110T/B/apple-keyboard-with-numeric-keypad-italian
           
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2015 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Før i tiden havde Logitech et tastatur, der kunne tåle en vask
Men det findes vist ikke mere
Jeg vil gerne have et tastatur med flade taster, dvs. at det er nemt at komme til at rengøre mellem tasterne
Apples tastatur er pænt og praktisk, men det kan vel ikke bruges sammen med en PC?

Edit: Nå, Apple-tastaturet har heller ikke numeriske taster til højre (et must til gaming)

Det kan godt bruges med Windows, men jeg mener at der er nogle taster som er byttet rundt.
De findes i Dansk version som du kan se herunder:



Men ellers er der et meget fladt keyboard fra Logitech som er i stil med Apple's:



Men du skal bare lige være opmærksom på at ingen af de ovennævnte keyboards kan anbefales til gaming. Her kræves ordentlige mekaniske switches i tastaturet i stil med Cherry MX. Thumbs Up

Et eksempel er Das Keyboard:

Men ellers har 
Razer, Steelseries eller Corsair også nogle fine mekaniske tastaturer.

I linket ses en genial skitsering af hvordan det hele virker: 


Jeg er selv en IBM model M bruger. Det jeg benytter er fra 1985.



Redigeret af Cyberguyen - 27-Juni-2015 kl. 12:05
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2015 kl. 16:27
Tak for råd
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2015 kl. 17:17
Syntes da der er en del her, der opfylder dine krav:
http://www.logitech.com/da-dk/keyboards/keyboards

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2015 kl. 18:56
Apple's eget usb-tastatur fungerer fortrinligt med windows, men det kræver selvfølgelig lige en liiiillllle bitte smule tilvænning eftersom det ikke er helt de samme taster og de ikke sidder 100% som på et win tastatur. Men ja der er INGEN billige keyboards der kan vaskes mere. både HP's og logitech's vaskbare keyboards er udgået og kommer ikke lige umiddelbart igen.
De kan dog sagtens klare en afspritning engang i mellem, så værre er det nu heller ikke, og jeg ville til gaming ikke bruge et af de flade. Tror altså ikke de kan holde til større mængder hakken som man gør under 1st person shooters eksempelvis.

Logitechs gaming keyboards ligger her http://gaming.logitech.com/da-dk/gaming-keyboards
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2015 kl. 10:36
Jeg ville helt klart kigge på Corsairs gaming keyboards med mekaniske taster. De er ret nemme at gøre rene, men kan dog ikke vaskes.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 11:40
Jeg har tidligere haft et tastatur som kunne vaskes. Det må også kunne findes i dag. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 12:08
Men hvorfor vaske et tastatur?

Man kan købe et gummi overlag til de tastaturer, som har et IBM Model M layout.

Du kan evt. købe et mekanisk keyboard og pille alle taster af og vaske dem efterfølgende.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Men hvorfor vaske et tastatur?


Det kan være meget praktisk, hvis man har det med at spilde cola/kaffe ned i det Wink


Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 00:18
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 10:56
Hvis du har et model M baseret keyboard, så kan du købe et cover som beskytter imod væsker og smuds.


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu