recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan får jeg lyd på anlægget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan får jeg lyd på anlægget?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan får jeg lyd på anlægget?
    Sendt: 29-Juni-2015 kl. 11:21
Simpel overskrift som kunne dække over mange ting, men ved ikke lige hvordan jeg bedst formulerer den :-)

Jeg har en dejlig HK receiver jeg ikke vil skille mig af med uden HDMI, men med optiske indgange. Jeg har et lille OpenElec mediecenter sat til og det kører fornuftigt nok med XBMC til film behov og lokale MP3.

Men hvad pokker gør man, når man gerne vil have nem adgang til musik (fx. Yousee Play) og styre det via mobiler og tablets? Det nemmeste ville være hvis Chromecast var en allround løsning med tilslutning fra alle apps, men det er jo langt fra tilfældet. Jeg har kun Android, så her er ingen smart Airplay funktion.

Mit krav er "ægte" HIFI - måske sjov formulering når man har MP3, men pointen er ikke noget elendigt komprimeret signal, og af samme grund er min tillid til den eneste løsning jeg kan komme i tanke om ikke stor - nemlig at købe en Bluetooth 4.0 APTX modtager.

Alternativ er Sonos Connect? Eller en Google Nexus Player, så kan apps da i det mindste tilgås med direkte optisk kabel, men så er der stadig fjernstyring der er problem samt at de færreste apps understøtter playeren endnu ( skal sideloades).

Så... kort opsummeret. Gammel receiver, ny streaming lyd, også gerne afspille fra MP3 samling.


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 12:49
Den nemmeste og billigste løsning er bluetooth modtageren.

hvad angår ægte hifi  må du nok heller selv afgøre.

Sonos connect er en lækker løsning.    og virker fint med android .
Sonos giver dig mulighed for rigtig meget lyd fra nettet samt lokal NAS
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér serano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 15:30
Sonos kan kraftigt anbefales, i forhold til dit behov lyder det som en perfekt løsning :-) Se om du kan finde en Sonos Connect brugt evt.

Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 17:29
Uden tvivl, Raumfeld Connector Super fed, god byggekvalitet, flot og billig: 199€, 14% rabat og 3 mdr fri Tidal HI-FI 14€ i fragt. Bestilte min en fredag og havde den om mandagen.

Redigeret af janLp - 29-Juni-2015 kl. 17:32
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu