recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home automation / Smart Home
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home automation / Smart Home

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 21:49
Direkte Link til dette Indlæg tf-uno i går kl. 22:10
Så kom næste spørgsmål allerede :)

Har leget lidt rundt med setup'et idag og besluttet nu skal hele huset plastres til Thumbs Up
Meeeen undre mig lidt over de forskellige dimmer har en max belastning på 24W ved led.. Det er dælme ikke meget. Hvorfor må der max tilsluttes 24 w led, men 250W halogen..? Hvad gør forskellen.
I vores køkken har vi 8 spots monteret a 5 w stykket. Det vil sige 40W samlet. Dem kan jeg ikke køre over samme dæmpere, skal man så monter 2 dæmpere..? Det bliver jo noget være knald.

Slet ingen bud.?
kan da ikke være den eneste med dette problem..
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 13:38
En lille update efter et par uger med Nexa systemet. Vil sige jeg er meget godt tilfreds i det store hele, der er både plusser og minusser.

Plusser#
Det giver muligheder for en masse komfort, til billige penge. Samtig får man et system som faktisk virker (indtil nu).
Simpel at programmere.
Slipper for at trække nye ledninger, da meget er trådløs.

Minusser:
Nexa WBT-912 - https://www.komplett.dk/nexa-wbt-912-2-kanals-rf-sender/753019
Sender signalet ret langsom, da den står og afventer om man vil dimme istedet for at sende et tænd/sluk signal. Det vil sige fra man trykker til lyset tænder går der 3 sek - Det er bare ikke godt nok. Hvis man trykker på begge kontakter samtidig, er det ikke altid begge signaler når frem, heller ikke acceptabelt. 

Det er hvad jeg har fundet af fejl/mangler indtil nu..



Nogle der ved om det er lovligt at sætte en indmuringsdåse op bag en gerigt, også monter Nexa - wmr-252 der i    https://www.komplett.dk/nexa-wmr-252-dimmer-mottaker/661593..??
Eller skal "dåsen" være 100% lukket/tæt..
Mit hus er fra 1976, hvor man monterede kontakterne i gerigterne.


Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup
Til top
splazz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2009
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 23:02
Nu har jeg læst lidt om Nexa her, men jeg kan ikke se hvor i gør af sendere og modtagere? Jeg har hverken plads i forfadåser eller pl-dåser. Ingen mulighed for at placere dem på loftet eller andre steder.
Hvad er alternativerne?
Til top
SSSSoren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2016
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SSSSoren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 11:59
Et lille indspark, hvorfor ikke overveje et Z-Wave setup? Nexa virker jo bare som et "almindeligt" RF setup uden de store udvidelsesmuligheder?

Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af splazz splazz skrev:

Nu har jeg læst lidt om Nexa her, men jeg kan ikke se hvor i gør af sendere og modtagere? Jeg har hverken plads i forfadåser eller pl-dåser. Ingen mulighed for at placere dem på loftet eller andre steder.
Hvad er alternativerne?


Mine sidder på loftet i sådan nogle små firkantede forgreningsdåser.
Til top
splazz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2009
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af iballan iballan skrev:

Oprindeligt skrevet af splazz splazz skrev:

Nu har jeg læst lidt om Nexa her, men jeg kan ikke se hvor i gør af sendere og modtagere? Jeg har hverken plads i forfadåser eller pl-dåser. Ingen mulighed for at placere dem på loftet eller andre steder.
Hvad er alternativerne?


Mine sidder på loftet i sådan nogle små firkantede forgreningsdåser.

Men det kræver jo at du har mulighed for at montere denne dåse mellem f.eks. lampeudtag og afbryder?
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af splazz splazz skrev:


Oprindeligt skrevet af iballan iballan skrev:

Oprindeligt skrevet af splazz splazz skrev:

Nu har jeg læst lidt om Nexa her, men jeg kan ikke se hvor i gør af sendere og modtagere? Jeg har hverken plads i forfadåser eller pl-dåser. Ingen mulighed for at placere dem på loftet eller andre steder.
Hvad er alternativerne?


Mine sidder på loftet i sådan nogle små firkantede forgreningsdåser.


Men det kræver jo at du har mulighed for at montere denne dåse mellem f.eks. lampeudtag og afbryder?


Som jeg har svaret tidligere i tråden (ved godt den er lang)...

Jeg har kun installeret disse: https://www.komplett.dk/product/661591
Da jeg ikke ville beholde mine eksisterende kontakter.
Til top
splazz Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-September-2009
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af iballan iballan skrev:

Som jeg har svaret tidligere i tråden (ved godt den er lang)...

Jeg har kun installeret disse: https://www.komplett.dk/product/661591
Da jeg ikke ville beholde mine eksisterende kontakter.

Ja okay, så er det jo knap så omstændigt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu