recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af antenneforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af antenneforstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cfs6254 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af antenneforstærker
    Sendt: 29-Juni-2015 kl. 17:56
Hey
Jeg skal lige høre jer kyndige folk om et godt råd

Jeg har et hus på 150m2 hvor der er 4 værelser og stue med hvert sit antenneudtag

Indtil nu har det virket fint i stuen og det ene værelse (Der er kun fjernsyn de 2 steder) men nu er billedet i det ene værelse helt af HT.
Jeg har prøvet at sætte kablet der går ned i det værelse over i en anden udgang i antennefordeleren og det hjalp kortvarigt...altså ca 14 dage, men nu er det helt galt igen.

Min tanke er at det er antennefordeleren der er defekt. jeg har nemlig sat fjernsynet hvor det er skidt billede over på et andet værelse for at se om det bliver bedre med et nyt udtag, desværre samme fejl. Derfor er konklusionen at fordeleren må være skidt (Det er muligt jeg tager fejl.)
Det er sådan en fordeler her
http://www.keas.dk/store/catalog/large/lls06.jpg

Det er lavet sådan, at kablet fra vejen går ind i stuen hvor det så er kørt videre op på loftet og derfra fordelt til værelserne. Billedet i stuen fejler intet, men da det signal heller ikke kommer fra fordeleren er min konklusion som sagt at det nok er fordeleren.


Jeg skal derfor høre. Jeg tænker at det nok vil være en god ide at sætte en antenneforstærker op istedet for den fordeler jeg har nu. Og til det skal jeg gerne bruge nogen gode råd om hvad der er godt og skidt
Jeg er med på at de koster lidt men det er ok. I.f.t den støg min kone kan lave når det ikke virker kan 1000 kroner eller deromkring virke som en ringe investering hvis det kan give ro.

Det er måske værd at nævne, at den bliver sat op på loftet hvor der om sommeren er RET varmt og tilsvarende koldt om vinteren.

Så kom frisk med gode råd til forstærker. Og på forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 18:32

Triax og Comega har forstærkere til Kabel TV, og de er samtidg også fordeler, de fås med flere udtag, 2, 4, 6, så behøves der ikke en extern.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cfs6254 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cfs6254 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 19:05
Det  lyder som sådan en jeg skal bruge. Men kan du anbefale en eller 2 konkrete?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2015 kl. 19:09
Der kan jo også sagtens være mulighed for at det er kablet op til forstærkeren der er dårlig, eller den måde du adskiller det på i stuen.

Normalt så fører man jo kablet udefra ind i fordeleren, også derfra ud til alle fjernsyn også det i stuen.

Hvis det viser sig at det er fordeleren der er defekt kan jeg anbefale denne:


Bruger den selv, havde dog en der simpelthen gik i stykker efter få måneder. Fik en ny og den har kørt uden problemer siden. Men ja alt elektronik kan gå i stykker, og fik hurtigt en ny fra Av-connection og Triax er jo et godt dansk firma. 


Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af cfs6254 cfs6254 skrev:

Hey
Jeg skal lige høre jer kyndige folk om et godt råd

Jeg har et hus på 150m2 hvor der er 4 værelser og stue med hvert sit antenneudtag

Indtil nu har det virket fint i stuen og det ene værelse (Der er kun fjernsyn de 2 steder) men nu er billedet i det ene værelse helt af HT.
Jeg har prøvet at sætte kablet der går ned i det værelse over i en anden udgang i antennefordeleren og det hjalp kortvarigt...altså ca 14 dage, men nu er det helt galt igen.

Min tanke er at det er antennefordeleren der er defekt. jeg har nemlig sat fjernsynet hvor det er skidt billede over på et andet værelse for at se om det bliver bedre med et nyt udtag, desværre samme fejl. Derfor er konklusionen at fordeleren må være skidt (Det er muligt jeg tager fejl.)
Det er sådan en fordeler her
http://www.keas.dk/store/catalog/large/lls06.jpg

Det er lavet sådan, at kablet fra vejen går ind i stuen hvor det så er kørt videre op på loftet og derfra fordelt til værelserne. Billedet i stuen fejler intet, men da det signal heller ikke kommer fra fordeleren er min konklusion som sagt at det nok er fordeleren.


Jeg skal derfor høre. Jeg tænker at det nok vil være en god ide at sætte en antenneforstærker op istedet for den fordeler jeg har nu. Og til det skal jeg gerne bruge nogen gode råd om hvad der er godt og skidt
Jeg er med på at de koster lidt men det er ok. I.f.t den støg min kone kan lave når det ikke virker kan 1000 kroner eller deromkring virke som en ringe investering hvis det kan give ro.

Det er måske værd at nævne, at den bliver sat op på loftet hvor der om sommeren er RET varmt og tilsvarende koldt om vinteren.

Så kom frisk med gode råd til forstærker. Og på forhånd tak
Det er ikke bare et råd om en forstærker og den kan måske helt undværes- Ligeledes fejlen din
fordeler sansynligvis intet udover at den har for mange udgange. Dit anlæg skal konfigureres lidt om.
Se først halverer du dit signal idet du sansynligvis har en sløjfedåse på nede i stuen. Så kører
du derfra op til Comegafordeleren med halv signal .  Derefter kommer der kun ca 1/4 af det
signal ud igen og ned til dit tv på værelset.  Det er derfor ikke en god ide at monterer en forstærker  til din Comega idet signalet jo allerede er halveret. --
Du skal køre direkte op i din fordeler fra gaden. Derefter vil det være en god ide at købe en ny
Comegafordeler med kun 2-4 udgange - så er jeg næsten sikker på, at det kan køre UDEN forstærker.
Vælger du at købe en sansynligvis unødvendig forstærker har Comega en med indbygget 4
udgange, men du skal stadig kører signalet direkte op til denne.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
2730 Herlev 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu