recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C tuner modtagelse i Kodi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C tuner modtagelse i Kodi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C tuner modtagelse i Kodi
    Sendt: 29-Juni-2015 kl. 21:41
Hej

Hej alle

Jeg har lige bestilt waoo tv med alle tv muligheden. Dvs. Jeg får DVB-C ud af fiber boksen.
Jeg har et ønske om at få tv ind i mine nuc/kodi enheder da jeg har en del af dem. Jeg er ikke interesseret i nogen tv server løsninger. Jeg vil bare gerne kunne se tv

Understøtter kodi hdhomerun uden server eller hvad muligheder har jeg?
Kan man evt. Købe USB tunere?

Pengene er ikke ubegrænset

På forhånd mange tak

Søren Bundgaard
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 09:33
Der findes ihvertfald dette plugin til HDHomerun: HDHomeRun Live TV. Hvor godt det virker, og om det kan vise DVB/TTV-undertekster skal jeg ikke kunne sige; jeg har ikke prøvet det i praksis.

EDIT: Man skal lige tjekke understøttede devices, men det ser ihvertfald ud til at HDHR3-4DC fungerer (der er en kommentar fra "Bjarke" på siden om at denne tuner og plugin'et fungerer med Yousee).


Redigeret af huntiedk - 30-Juni-2015 kl. 10:03
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 10:17
Ok tak - Jeg må spare sammen til en version 4 udgave så:-) Jeg havde ellers fundet en version 3 på DBA til en billig pengeSmile

\Søren
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 01:03
Der er nok kun HD Homerun muligheden som vil være effektiv, men der to andre addons der kan håndtere den uden en ekstern tv server.

TV Guide with XML http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=120377
PseudoTV Live  http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=169032

en anden mulighed er at have hver af dine NUC enheder køre med openelec da den kommer med tvheadend som tv server indbygget. men så kommer hver enhed til at have sin egen tv server og så vil det nok være bedre med en usb tuner i hver maskine.
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af N1ck N1ck skrev:

Der er nok kun HD Homerun muligheden som vil være effektiv, men der to andre addons der kan håndtere den uden en ekstern tv server.

TV Guide with XML http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=120377
PseudoTV Live  http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=169032

en anden mulighed er at have hver af dine NUC enheder køre med openelec da den kommer med tvheadend som tv server indbygget. men så kommer hver enhed til at have sin egen tv server og så vil det nok være bedre med en usb tuner i hver maskine.

Hej

Det lyder meget interessant med en DVB-C tuner i min NUC. Denne løsning er helt perfekt til mig da jeg faktisk bruger OpenElec.
Ved du hvilken Addon jeg skal installere for at det vil virke? Kræver det meget Linux programmering for der kommer jeg til kort

På forhånd 1000 takClap

\Søren
 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 09:45
Jeg kan se, at der er en guide her: Configuring Tvheadend.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
soren_b Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soren_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 09:45
Hej igen

Jeg har faktisk selv fundet en god guide lige her:
Det er lige til at gå til.

Endnu engang tak

\Søren
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu