recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini PC - noget værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mini PC - noget værd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thokra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mini PC - noget værd?
    Sendt: 29-Juni-2015 kl. 22:56
Hej alle

Jeg har brug for jeres assistance - vi er ved at rydde op på kontoret i privaten og overvejer, at købe en Mini PC til hjemmekontor.

Vi har pt. en Macbook Pro 17* og ældre 15* Emaschines - og er ok tilfredse med udstyret, men vil gerne op i skærmstørrelse.

Har fast hjemmearbejdsplads over VDI løsning og bruger pt. 15* emaschines til dette, da forbindelsen er bedre end på min mac (citrix er ikke toptunet til mac)

Savner en større skærm til at køre vores systemer og kunne derfor købe en 20ish tommer skærm og sætte den til computeren.

Dog er den bærbare fra 2009 og har den sine begrænsninger i hardwaren og derfor tænkte jeg på en ny bærbar eller stationær.

Eftersom vi har 2 bærbare i forvejen og skal bruge løsningen til fast plads, så konkluderede jeg, at en stationær løsning måske er bedst og tildels billigst.

Derfor spørger jeg forummet om følgende, er en mini pc + en smarttv en fornuftig løsning?

Vores behov til stationær computer er, at den ikke skal fylde for meget. Have 500gb-1tb hdd/mindre ssd harddisk, 4-6 gb ram, i5/i7 processor, 1 hdmi indgang, 2/4 usb indgange, ok grafikkort og kunne køre windows 10 og fungere med citrix/vdi

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 20:13
ok nu siger jeg det bare lige kort - citrix receiver kører særdeles fortrinligt på osx. i5/i7 er egentlig  monster overkill til at køre en windows 10+citrix på og det er selvfølgelig IKKE muligt at få et "ok grafikkort"i en minipc. Men hver mand sin smag. Personligt ville jeg også køre med en intel NUC og en 24-25" skærm selv, men er godt klar over jeg stiller lidt andre krav til det selv.

Men hvor kom smarttv lige ind henne i din forklaring? du har på intet tidspunkt angivet at du skulle bruge et smarttv? (og med miniPC ville jeg "være ligeglad med SMART-delen da du kan få apps via win10 i stedet"!)

Til top
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thokra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 21:43
Smart TV er billige og fornuftig skærme i 24-32 og så kan vi bruge kontoret til tv. Har pt. ikke en monitor.

Desværre oplever jeg, at citrix reciever ikke fungere særlig godt på osx - problemet er ikke Citrix men den version mit arbejde bruger og grundet det er eget udstyr, så bliver det kun opdateret i forhold til massemarked på arbejdspladsen (windows profiler)

Jeg oplever mange udfald i forbindelsen på osx som jeg ikke oplever med windows.

Havde kigget på Intel NUC og det jeg mener med OK grafikkort er, blot, at man kan se ok video på skærmen, det er ikke tiltænkt til spil eller lignende.. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 21:50
det kan en hvilken som helst CPU i dag med mindre du vil op og køre 4K video.  Selv en intel atom kan håndtere h264 i FHD uden så meget som at svede.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu