recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast og HBONordic?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast og HBONordic?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast og HBONordic?
    Sendt: 30-Juni-2015 kl. 13:40
Jeg overvejer at anskaffe mig en Chromecast, for at kunne afvikle HBONordic på fjernsynet. Men jeg synes ikke rigtig, at jeg se om Chromecast har en APP eller om det bare er som ATV med en form for Airplay?

Så er der nogen af jer, der kan gøre mig klogere? Smile
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 13:50
Når du har en cc, så vil du, når du er i HBO-app'en kunne vælge at caste til cc, som så overtager streamet. Der skal ikke en seperat app til.
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Når du har en cc, så vil du, når du er i HBO-app'en kunne vælge at caste til cc, som så overtager streamet. Der skal ikke en seperat app til.

Så det er mere eller mindre samme løsning som ATV? For jeg har ATV3.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 13:53
Hvis HBO understøtter reel AirPlay i dag, så ja. Er lidt tid siden jeg havde HBO og brugte cc til det, så kan ikke huske hvordan det virker med Apple.

Men ja virkningen er den samme, har flere gange kommet til at trykke på AirPlay i stedet for cc i fx netflix app'en
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:28
En forskel er, at Airplay "overtager" alt lyd og billede i iOS. Så du kan ikke fx bruge din iPhone / iPad til YouTube, Facebook osv. mens du streamer HBO Nordic.

Chromecast overtager kun den enkelte app, så du kan fortsat bruge resten af telefonen på normal vis. Det er den primære årsag til, at jeg personligt foretrækker Chromecast.

Begge løsninger fungerer dog fint og er - efter min erfaring - ens i kvaliteten.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:29
Ja, der er ingen forskel på ATV og CC ang. HBO understøttelse. Der findes slet ikke app's på en CC, den er 100% afhængig af en separat styringsenhed. 

Redigeret af dumb - 30-Juni-2015 kl. 15:34
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

En forskel er, at Airplay "overtager" alt lyd og billede i iOS. Så du kan ikke fx bruge din iPhone / iPad til YouTube, Facebook osv. mens du streamer HBO Nordic.

Chromecast overtager kun den enkelte app, så du kan fortsat bruge resten af telefonen på normal vis. Det er den primære årsag til, at jeg personligt foretrækker Chromecast.

Begge løsninger fungerer dog fint og er - efter min erfaring - ens i kvaliteten.

Er det ikke screen mirroring du taler om der? Fungerer det også sådan, hvis det er ægte Airplay? 
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2015 kl. 17:28
Jeg har både CC og ATV er da ret sikker på at hvis du benytter Netflix på en Ipad og Airplayer til ATV så overtager ATV streamen og ipad kan benyttes fortsat.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2015 kl. 08:52
iPad kan benyttes så længe du ikke bruger andre programmer, der afspiller lyd eller billede. I så fald erstatter de dit airplay.

Hvis du fx ser HBO via Airplay og undervejs besøger YouTube for at se en trailer - tænkt eksempel - så overtager YouTube dit Airplay-stream til TV'et. Sådan fungerer det ikke med Chromecast.

Det er mere irriterende ved eksempelvis musik. Hvis du har Spotify kørende i baggrunden og samtidig bruger iPad'en til at browse rundt.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu