recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver i skab, Remote IR sensor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver i skab, Remote IR sensor?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af pnn pnn skrev:

Eventuelt overvej en Logitech smart remote, der følger IR øje med samt der er blaster function I,
Har selv en Yamaha 830, xbone og apple tv gemt I skab og et Samsung tv udenfor og det virker super, dog må man have fat I den originale fjernbetjening til ting udover skru op/ned og skift af input til diverse aktiviteter

 
Har siddet og skimmet i manualen til "Harmony Smart Control". Kan ikke se at der er nævnt et IR øje?
Hvis ikke alle funktionerne virker med den medfølgende multi-remote som er med radio, skal man så tage den originale remote og gå ind og åbne lågen og betjene på den måde? Eller hvad gør du?


Redigeret af Trumle - 03-Juli-2015 kl. 20:24
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Du kan også købe sådan en her og blive ved med at bruge din alm. Fjernbetjening
Fordelen er at du ved at benytte et alm. Jack - Jack Lydkabel kan bruge ir indgangen i din Yamaha reciever

http://koz.dk/shop/4-ir-extendere/1590-infraroed-extender-ir-control-8/

Hvis du syntes den er for dyr kunne du overveje at købe min kopi af ovenstående for 500 kr + evt. P.P.

 
Jeg tror også det neder med en IR extender som jeg linkede til tidligere. Kan fås på amazon fra et par hundrede.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Hej.
 
Fornylig købte jeg en Yamaha RX A2040 receiver, som er en ordentlig basse. Jeg Vil derfor gerne have den ind i et skab
 


Du er vel med på at den skal have noget (ikke stillestående) luft omkring sig for ikke at blive for varm.

Ellers tillykke med den.


 
Jo tak. Der skal helt sikkert noget ventilation til. Den bliver pænt lun.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 02:04
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

OK. Har windows telefon som appen ikke findes til...


Vrøvl, selvfølgelig virker det til Windows Phone! Jeg betjener min egen Yamaha med den app der hedder Yamaha AV Controller!

M.v.h.
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 05:01
Har siddet og skimmet i manualen til "Harmony Smart Control". Kan ikke se at der er nævnt et IR øje?
Hvis ikke alle funktionerne virker med den medfølgende multi-remote som er med radio, skal man så tage den originale remote og gå ind og åbne lågen og betjene på den måde? Eller hvad gør du?

Ja jeg åbner lågen i mit skab
Så Ja det er lidt et problem i dit tilfælde da du jo har den i et andet rum, men som andre er
Inde på har du mulighed for at bruge yamahas app
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 07:25
Harmonyen kan ikke klare alle ting som den orginale.   

Men kan kodes til at passe 100% det daglige brug på en nem måde.

Bruger selv harmony smart control. Og mine enheder er gemt i skab..

Når man først er kommet i gang med en smart remote der klarer det meste gider man ikke alm betjeninger mere

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

OK. Har windows telefon som appen ikke findes til...


Vrøvl, selvfølgelig virker det til Windows Phone! Jeg betjener min egen Yamaha med den app der hedder Yamaha AV Controller!

M.v.h.


Nu var det Yamahas egene app jeg hentydede til, men ja, det er rigtigt at der findes en 3. part app der kan bruges til de fleste funktioner. Til net radio og streaming fra PLEX oplever jeg jeg dog at den er buggy i den forstand at man kun kan gå "nedad" i mappe hierarkiet.  Hvis jeg er inde i MY_Favorites net radio mappen kan jeg ikke komme ud af den igen. Tilsvarende med musik på server. Der skal men helt ind i den enkelte album mappe for at vælge et nummer og sætte afspilningen i gang, men så kan man ikke komme ud igen og vælge noget andet.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 07:41
pnn og hansie
 
Tak. Kigger på det en ekstra gang :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu