recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny forstærker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny forstærker?
    Sendt: 03-Juli-2015 kl. 08:41
Jeg overvejer at udskifte min nuforce dda 100 forstærker, da den mangler bundstyrke. Bruges sammen med et par dali toyal towers og kun digitale lydkilder.

Flg muligheder overvejes:
1. Rotel RA12.
2. Cambridge cxa60
3. Hegel h70
4. Sætte en NAD c510 digital forforstærker som tilsluttes eksisterende NAD 214 effektforstærker.
5. En anden løsning?

Hvad tænker I?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 08:53
Hvis du savner bund i lyden ville jeg nærmere tro at det er dine små towers der skal skiftes. Du vil næppe få ret meget ud af at skifte forstærker med mindre det kun er når du spiller højt at det begynder at lyde tyndt og forvrænget, og selv da kan det sagtens være højttalerne der ikke vil være med længere.


Redigeret af Trumle - 03-Juli-2015 kl. 08:58
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 09:19
Det er mere, at forstærkeren ved f.eks. TV brug skal på 60% af maks og 75% ved alm musik. Der kunne godt være noget forvrængning allerede ved 80-85%. Spiller ellers meget klart, ingen brum og masser af detaljer. Har før prøvet med højtalere med 2 stk 6,5" men det bliver for meget bas. Rummet har 45° skråvægge og trægulv. Tænker at towers passer rigtig godt til rummet, men at de måske vil spille med større overskud med en større forstærker.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 09:32
Peachtree Audio Nova125SE kunne også sagtens komme på din liste. Ligeledes en "digital" forstærker.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 09:32
Jeg kan jo ikke udelukke at det er din Nuforce der bare er for lille, men min egen erfaring er at der er -langt mere- forskel på højttalere end der er på forstærker. I hvert fald så længe man holder sig til realistiske lydtryk og der ikke bruges EQ. Om ikke andet må du have noget hjem og prøve, men jeg skal så ikke kunne sige hvilken af dem du har listet der er bedst, men vælg en som har de funktioner du skal bruge og som er til at holde ud at betjene.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu