recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flyt HD fra en Synology DS412+ til DS1515+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flyt HD fra en Synology DS412+ til DS1515+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flyt HD fra en Synology DS412+ til DS1515+
    Sendt: 03-Juli-2015 kl. 09:02
Hej...

Har en ny Synology DS1515+ på vej hjem, som jeg fremadrettet ønsker at benytte i hjemmet - samtidig med at min gamle DS412+ skal benyttes til andet.

Efter noget søgning på nettet, retter jeg nu spørgsmålet her i forummet:

1. Kan jeg bare flytte HD fra DS412+ over i DS1515+ og opdatere DSM i DS1515+ eller....?

2. Skal jeg tage en backup - altid en god ide, men der ligger rimelig stor datamængde på diskene allerede.

3. Hvad har I andre gjort, som har haft en lignende opgradering/symptom?

Jeg ser frem til at høre fra Jer.
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 10:02
Du skal migrate fra den ene diskstation til den anden. Jeg har selv gjort det flere gange med succes.

http://forum.synology.com/wiki/index.php/How_to_Migrate_between_Synology_Systems

Jeg har ikke selv oplevet problemer i processen men det kan selvfølgelig ske. Derfor anbefales det at du laver en backup af ting du ikke kan tåle at miste (hvilket du selvfølgelig i forvejen løbende gør :-))

/Ehlz
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 15:01
Jeg kørte også en "Migrate" med success mellem min DS412+ og min DS1813+

Det fungerede uden problemer, og jeg kunne efterfølgende problemfrit udvide min 4xHDD til (foreløbig) 7xHDD.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 16:37
Jeg har flere gange bare flyttet diskene direkte over i en ny Synology NAS uden nogen former for problemer. Jeg ville dog altid tage en backup af vigtige data.
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 09:32
Ja som de andre skriver, så kan du "bare" flytte diskene. Det er dog vigtigt at sætte dem i i samme rækkefølge, som de sad i den gamle. Altså den disk, der sidder i disk1 i den gamle skal sidde i disk 1 i den nye...
Og selvfølgelig backup for en sikkerheds skyld...
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2015 kl. 10:50
Hej...

Det tyder i retning af det jeg havde tænkt mig... Herligt :-)

Men jeg har lige fået RØDT lys fra familien, da de skal ferie-hygge i morgen aften og jeg ikke kan give en tidshorisont for en MIGRATION...

Nogen som har en ide, om hvor lang tid det vil tage at migrere 4HD a 4TB stykket.... Om jeg kan begynde i dag eller vente til senere på ugen...

Vil ikke have problemer med Fruen eller børn... :-)
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu