recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround Receiver er DTS-X ventetiden værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround Receiver er DTS-X ventetiden værd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bredvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny surround Receiver er DTS-X ventetiden værd?
    Sendt: 03-Juli-2015 kl. 13:10

Min gamle ONKYO TX-SR 606 receiver er brændt sammen, og jeg er umildbart lidt tilbageholden omkring Onkyo da mit indtryk er at mange oplever problemer med dem.

Jeg har et 5.1 setup

Front:            Dali Concept 2
Center:          Dali Concept
Bag:              Ældre JVC højtalere
Sub:              Dali Concept 12

Jeg kan se der er nye lydformater på vej, og tænker derfor om det er dumt at købe nu? Specielt DTS-X ser interessant ud synes jeg. Jeg synes Dolby Atmos lyder meget omstændig at sætte op.
Mit Budget er omkring de 4000 kroner kan evt. strækkes til 5000 kroner hvis det er nødvendigt.
Jeg har kigget lidt på Sony, Yamaha og Denon. Men ingen af deres modeller i denne prisklasse har DTS-X.
Er de nye formater ventetiden værd? Eller bør jeg bare købe nu?

Tak for hjælpen.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 13:35
Jeg ville nok kigge efter noget brugt istedet.

Du vil få en langt bedre receiver for det beløb.

Jeg har selv købt en Onkyo 818 næsten for dette beløb. Dette er min 3 Onkyo og jeg har ikke haft nogen problemer med de 3 modeller. Og Onkyo har udvidet deres garenti til 2018 på mange af deres modeller.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 14:16
Selv om du ikke skulle være interesseret i de nye lydformater, vil det være en god ide at vente. For der kommer helt sikkert mange brugte recievere på markedet til efteråret, og så bliver prisen jo presset, så du kan ende med at få en seriøs reciever, til dit budget.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2015 kl. 15:07
Hvis du fortryder din modvilje mod Onkyo kan du kigge på 646'eren til 5k, den har alt det nye og så får man 2 loft-refleksionshøjtaler gratis med. Jeg er selv i gang med min 3. Onkyo og har aldrig haft problemer. Det skal siges at jeg kun skifter forstærker når der kommer nye lydformater, så jeg har haft dem i rigtig mange år
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bredvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg ville nok kigge efter noget brugt istedet.

Du vil få en langt bedre receiver for det beløb.

Jeg har selv købt en Onkyo 818 næsten for dette beløb. Dette er min 3 Onkyo og jeg har ikke haft nogen problemer med de 3 modeller. Og Onkyo har udvidet deres garenti til 2018 på mange af deres modeller.
Jeg har kigget lidt på DBA, men hvor meget receiver behøver man med mit system? Vil jeg kunne høre forskel når jeg kommer over de 5000 kroner?

Oprindeligt skrevet af </span><span id=userPro1420554 =msgsidepro= title=Se Drop Down>Steen6400</span><span style=line-height: 16.7999992370605px;> Steen6400 skrev:

Hvis du fortryder din modvilje mod Onkyo kan du kigge på 646'eren til 5k, den har alt det nye og så får man 2 loft-refleksionshøjtaler gratis med. Jeg er selv i gang med min 3. Onkyo og har aldrig haft problemer. Det skal siges at jeg kun skifter forstærker når der kommer nye lydformater, så jeg har haft dem i rigtig mange år 

Har set tilbuddet og det er virkelig fristende da man virkelig får meget for pengene med Onkyo, men er sku stadigvæk lidt urolig for det Onkyo Smile


Redigeret af Bredvig - 04-Juli-2015 kl. 12:35
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Bredvig Bredvig skrev:



Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg ville nok kigge efter noget brugt istedet.

Du vil få en langt bedre receiver for det beløb.

Jeg har selv købt en Onkyo 818 næsten for dette beløb. Dette er min 3 Onkyo og jeg har ikke haft nogen problemer med de 3 modeller. Og Onkyo har udvidet deres garenti til 2018 på mange af deres modeller.

Jeg har kigget lidt på DBA, men hvor meget receiver behøver man med mit system? Vil jeg kunne høre forskel når jeg kommer over de 5000 kroner


Nu kender jeg ikke dine højtaler, men har haft flere forskellige B&W og med en større receiver (også dyrer receiver) har jeg hver gang også fået bedre lyd.

Så jeg vil mene at du får bedre lyd, da forstærkeren vil være bedre. Der er også stor sandsynlighed for at DAC er bedre og dermed bedre lyd fra digitale kilder.

Derudover så har den receiver jeg købte Audyssey MultEQ XT32, som giver en langt bedre rum tilpasning end min gamle receiver (Onkyo 807).
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Bredvig Bredvig skrev:


Har set tilbuddet og det er virkelig fristende da man virkelig får meget for pengene med Onkyo, men er sku stadigvæk lidt urolig for det Onkyo 


Hvorfor tage chancen med Onkyo?
Det ville jeg lade andre om at gøre.

Men mon ikke du ville kunne vinde bedre lyd ved at skifte højttalere frem for at vente på endnu et "forbedret lydformat" til dine nuværende?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bredvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 16:17
Er faldet over Yamaha RX-A830 på Blå Avis til 3000 kroner, ellers kan jeg se den kan bestilles fra Sverige til ca. 4000. Modellen er godt nok 2 år gammel men synes det virker som et ret godt tilbud og et skridt op i forhold til min gamle Onkyo?




Redigeret af Bredvig - 04-Juli-2015 kl. 16:18
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 16:34
Den kunne på et tidspunkt købes til 3500 på komplett.dk.
Så jeg ville nok synes at 3000 er lige i overkanten.
Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bredvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Den kunne på et tidspunkt købes til 3500 på komplett.dk.
Så jeg ville nok synes at 3000 er lige i overkanten.

Ja okay så skulle man have slået til den gang. Men når jeg kigger på selve receiveren synes jeg stadig jeg får meget for pengene. Ellers kan RX-A840 fås for omkring 5k. Synes bare ikke der er så meget forskel på de to. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 17:13
Du kan altid prutte om prisen på DBA.DK

Det er jo det de fleste gør. Og mange sætter også prisen højere, så de har noget at prutte om.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2015 kl. 22:21
RX-A830 var kortvarigt nede og vende på 3.200,-

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu