recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC Kabinet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC Kabinet

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 03:35
Har en SSD derhjemme 128 GB. Alt film ligger på serveren derhjemme. Men overkill ja måske. Men nu vil jeg godt have mine bluray i 1:1 samt vil os godt være klar til 4k :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Har en SSD derhjemme 128 GB. Alt film ligger på serveren derhjemme. Men overkill ja måske. Men nu vil jeg godt have mine bluray i 1:1 samt vil os godt være klar til 4k :-)


Har du tænkt på, at med det setup ender du med et brølende monster, hvilket jo ikke lige er sagen til en HTPC, som helst skal være fuldstændig lydløs.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:


tror det her bliver mit setup.




Rigtig fine komponenter, men totalt overkill til en HTPC.

Flemming

På ingen måde overkill til en HTPC, hvis man ønsker madVR som render :) gfx vil ret hurtig finde sin begrænsning.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Har en SSD derhjemme 128 GB. Alt film ligger på serveren derhjemme. Men overkill ja måske. Men nu vil jeg godt have mine bluray i 1:1 samt vil os godt være klar til 4k :-)


Har du tænkt på, at med det setup ender du med et brølende monster, hvilket jo ikke lige er sagen til en HTPC, som helst skal være fuldstændig lydløs.

Flemming

Som jeg kan læse det, så skriver de at gpu er meget stille. Blæser i kabinet kan skiftes. Blæser i cpu kender jeg os, den er rimelige stille, kan dog os skiftes
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 21:46
har et geforce 960 - det kører ultra lydløst og selv i project cars er der ikke de store problemer. det er stadig min gamle blæser til vandkøleren der larmer mest i kabinettet. (det første kort med hevc HW understøttelse)
Så jeg tror altså ikke man skal være så bekymret over dem, men selvfølgelig det bedste er selvfølgelig passivt kølet hvis det på nogen måde kan lade sig gøre.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2015 kl. 22:10
tak for input claus. det hele er os bestilt
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 13:11
Det er trods alt en ting der virkelig er blevet gjort noget ved de sidste 1-2 år. Tiden med flymotorer ved siden af skærmen er vist heldigvis ved at forsvinde.
Til top
pekr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Status: Offline
Point: 181
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pekr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 08:47
Nvidia's 9xx serie er vidst de eneste GFX med HDMI 2.0. Bare hvis du skal køre 60hz over HDMI :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 18:32
det er også de færreste skærme der har hdmi2.0 stik, så det kan nok være nøjagtig det samme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu