recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBLogic/DVBLink og EPG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBLogic/DVBLink og EPG

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBLogic/DVBLink og EPG
    Sendt: 05-Juli-2015 kl. 22:44
Jeg har kørt dvbviewer recording service på en gammel netbook med xp i årevis, men nu har disken langt om længe givet op.

Jeg har så prøvet at smide xp på en virtuel maskine på min server (der kører ubuntu) og lægge hdhomeruns og dvbviewers software på (jeg har en hdhomerun tuner).

Nyeste udgave af hdhomeruns software gider ikke lege med xp, fair nok. Jeg fandt en windows 7 og smed på den virtuelle maskine i stedet, så gik det bedre. 

Jeg har fået hele molevitten til at spille med recording service und alles, dog kan jeg af en eller anden grund ikke længere lave "open whole transponder" finten og optage flere kanaler fra samme mux samtidigt, men det går nok.

Jeg er dog nået til at det må kunne gøres simplere. Jeg har prøvet med tvheadend i ren linux, men det er ikke stabilt nok. Til gengæld ser dvblogics dvblink ud til at køre helt fint, bortset fra jeg ikke kan få den til at hive EPG ind for mere end 2-3 kanaler. 

Dvbviewer recording service klarer helt fint at hive EPG hjem fra antennesignalet, kan dvblogic/dvblink sættes til at lave samme finte, eller skal man absolut ud i sådan noget med at downloade xmltv lister fra eksterne kilder og den slags? 
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 08:10
Dvblink kan sagtens trække epg fra antennesignalet. Prøv at kigge under kanaler og epg kilder.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 15:35
Sørme så.. 

Jeg har haft kørt dvblink i en virtuel xpenology maskine og der fandt den stortset intet. Nu har jeg så prøvet dvblink direkte under ubuntu og der finder den epg på næsten det hele, kanon!
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 20:09
Yeah. Det virker fint. Man kunne også have en formodning om at disse EPG data bliver bedre, når flere og flere får fjernsyn med EPG/guides indbygget mv.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Sørme så.. 

Jeg har haft kørt dvblink i en virtuel xpenology maskine og der fandt den stortset intet. Nu har jeg så prøvet dvblink direkte under ubuntu og der finder den epg på næsten det hele, kanon!
Jeg kører en ren xpenology på min HP Microserver gen8 hvor jeg bl.a. kører dvblink og den finder EPG til alle kanaler
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Jeg kører en ren xpenology på min HP Microserver gen8 hvor jeg bl.a. kører dvblink og den finder EPG til alle kanaler
Okay, det ville den ikke rigtigt på min, men det går nok, for jeg har ikke det store at bruge xpenology til så jeg foretrækker at køre dvblink direkte i linux.

Tid til at grave i om jeg kan få den til at levere "download.m3u" i stedet for bare "download" når jeg klikker på en kanal for at streame direkte.

Jeg har prøvet at lade den transcode til et browservindue når jeg klikker på en kanal, men det har min server ikke bøffer nok til, så det har jeg slået fra igen. Nu får jeg så den rene .ts stream når jeg klikker på en kanal hvilket er helt fint, men hvor dvbviewer kalder streamen "download.m3u" så VLC player opdager det er til den og starter afspilning automatisk, der kander dvblink streamen for "download" uden extension, så der skal jeg manuelt pege den i VLC's retning efterfølgende. Ikke et stort problem, men dog alligevel noget jeg lige skal grave lidt i.. Smile
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 11:14
I forhold til VLC, så er der en vejledning her om hvordan man gør... http://dvblogic.com/wiki/index.php/DVBLink_Server_clients#VLC_as_a_DVBLink_client

Umidelbart burde VLC selv opdage dvblink serveren via DLNA. Ligger vist under "Universelt Plug'n'Play".
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu