recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LK Fuga antenneudtag til SKY+HD???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LK Fuga antenneudtag til SKY+HD???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LK Fuga antenneudtag til SKY+HD???
    Sendt: 07-Juli-2015 kl. 12:21
Hej Alle,

Jeg vil gerne vide hvilken LK Fuga antenneudtag men bruger til en SKY+HD installation? Sky+ HD kræver 2 kabler til HD boksen, og jeg kan ikke finde ud af hvilke LK Fuga antenneudtag ville fungere med 2 eller 3 UHF kabler?

UHF Kabel:
2 x Satellite
1 x Antenne

Håber i kan hjælp!

På forhånd tak!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 14:07

Det vil være bedre at føre kablerne direkte fra LNBen direkte til modtageren, for at få det optimale signal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 15:45
Tak... Men er der ikke nogle FUGA Antenneudtag som kan klar 2 UHF kabeller til en Sky+ HD satallite?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 16:04

Der er ikke med udtag til Twin LNB. Du kan så lave en selv, af en dåse med et blinddæksel hvor der monteres 2 F Connectorer. Det vil dog stadig give unødige samlinger og forringelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 16:04
Så må du montere 2 FUGA dåser.
Eller hvis modtageren kan med en SatCr LNB, kan du nøjes med et kabel.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 16:10

Modtageren kan virke med kun en LNB tilslutning, men så kun med begrænset funktionalitet, der skal 2 tilslutninger til for fuld funktion.
Har selv en sådan stående fra før i tiden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2015 kl. 16:20
Tak... Så må jeg lave nogle... Jeg har netop afsluttet maling af vores hus og har kørt kanaler i væggen for alle 1.5 modul FUGA antenneudtag. :(
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af myatix myatix skrev:

Tak... Men er der ikke nogle FUGA Antenneudtag som kan klar 2 UHF kabeller til en Sky+ HD satallite?

Jo, det er der da:

Jeg har brugt Triax 253 (slutdåse) i hele huset. Der er også en gennemgangsversion derhedder 254.
Der er to coax-tilslutninger til hver af dåserne.
Den ene er kombineret radio/kabel/sat signal.
Det anden er egentlig til retur (viderførelse af signal, e.g. fra RF out fra en set-top box), men jeg bruger den til kabel 2 fra LNBen.
Det virker fint med Sky, Freesat, og hvad man nu ellers har, også selvom impedansen er lidt lav på returstikket.
Til top
myatix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér myatix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 10:44
ST1... Tak!

Det lyder godt...:)
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2015 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Der er ikke med udtag til Twin LNB. Du kan så lave en selv, af en dåse med et blinddæksel hvor der monteres 2 F Connectorer. Det vil dog stadig give unødige samlinger og forringelse.

Jeg er enig i, at det giver et mindre godt signal.
Idealet er en direkte ubrudt kabling fra LNB til STB.

Det er dog min erfaring, at hvis man har relativt moderne og rigtigt udført kabling, så vil samlingerne godt nok give svagere signal (der ryger omtrent .5-1 dB per mekanik samling, mere i combinere og fordelere), men selve signalkvaliteten besår rimeligt godt.

Med andre ord: Hvis man har tilstrækkeligt godt signal (støj-signal forhold), en rimeligt kvalitets signalvej, og et rimeligt (ikke overvælgende) signal-niveau, så kan det sagtens overleve lidt stik og samlinger.

(Fodnote: Eneste vej tilet tilstrækkeligt godt støj-signal forhold er en stor nok parabol. Søgen efter den gyldne LNB giver ikke nok - men det kan dog give et kraftigere signal, som kan overleve flere sammenkoblinger. Inverto Black Ultra Pro er gode i den forbindelse, men der findes flere andre muligheder.)

I mit tilfælde havde jeg i starten ubrudt kabel-vej mellem LNB og Freesat modtager. Resultat: God modtagelse.
Men det betød at boksen stod ude i server-skabet i bryggers, og måtte gennem en HDMI-extender or en IR-extender den anden vej.
Til sidst blev jeg træt af den dårlige oplevelse med IR-extenderen, så flyttede boksen ind i stuen, og satte en TV-Sat combiner ind i kabel-veje i fordelerskabet, og en Triax TD253 ude i stuen.
Det virkede stort set ligesågodt som med ubrudt kabelvej. Meget bedre respons fra fjernbetjening, og i det hele taget mere postivit. Eneste minus var at jeg kunne se AGC skulle skrue op hver gang jeg skiftede kanal der krævede skift fra en transponder til en anden, så kanalskiftet nogen gange tog et sekund eller to længere.

Men da Astra 2D så fejlede, og 1N/2E/2F kom på banen, så virkede det lige pludseligt rigtigt godt ien!

Jeg har i dag stadig flere led i kablingen, og det virker som var det med direkte kabel.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu