recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Super retro trio erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Super retro trio erfaringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Super retro trio erfaringer?
    Sendt: 17-Juli-2015 kl. 19:03
Overvejer denne som en billigløsning indtil jeg får samlet de rigtige spillemaskiner i den rigtige stand. Nogen der har erfaringer med den? Anmeldelser er lidt splittede.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 08:39
Som et alternativ, indtil du for fat i de rigtige konsoller. Kan du også bruge emulatorer. De systemer den understøtter, kører rimeligt godt på mange andre systemer som f.eks Pc, Nintendo Wii, Android og rasperry Pi 2. Men ellers en løsning
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 08:56
Tak for dit svar"

Må indrømme jeg aldrig helt har sat mig ind i emulatorer. En af mine overvejelser er, hvordan man får afspillet spil lovligt på den måde?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 10:47
Det er nok lidt af en gråzone. Men de steder hvor man downloader roms, som de kaldes, skriver de at man kun må downloade dem, hvis man ejer det originale spil. Men jeg kan dog ikke sige om det 100 pct. lovligt, eller om det er af etiske årsager.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 14:49
Der står næppe et SWAT-team med en rambuk udenfor din dør fordi du henter nogle samlinger 8- eller 16-bit spil via torrents.

Hvis formålet blot er at spille de gamle spil på lovlig vis kan de mest populære titler findes på Nintendo Virtual Console. Evt. diverse collections (dog ikke Nintendo-titler) på XBOX 360 eller PS3. Det er så selvfølgelig ikke en løsning hvis dit endelige mål er at spille de originale kapsler på ditto hardware og du ikke ønsker at betale to gange for de samme spil.

Gamle konsoller/spil på moderne kæmpe-fladskærme er mildest talt ikke kønne at se på. Emulatorer har ofte den fordel, at man selv kan vælge, hvordan grafikken skal opskaleres.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Der står næppe et SWAT-team med en rambuk udenfor din dør fordi du henter nogle samlinger 8- eller 16-bit spil via torrents.


Det forventede jeg ellers. Ej, det er rent og skært et moralsk spørgsmål.
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:


Hvis formålet blot er at spille de gamle spil på lovlig vis kan de mest populære titler findes på Nintendo Virtual Console. Evt. diverse collections (dog ikke Nintendo-titler) på XBOX 360 eller PS3. Det er så selvfølgelig ikke en løsning hvis dit endelige mål er at spille de originale kapsler på ditto hardware og du ikke ønsker at betale to gange for de samme spil.

Gamle konsoller/spil på moderne kæmpe-fladskærme er mildest talt ikke kønne at se på. Emulatorer har ofte den fordel, at man selv kan vælge, hvordan grafikken skal opskaleres.


Må loge lure på det med ps3, der synes jeg ikke tidligere jeg rigtigt er kommet forbi noget.
Men nej, det løser ikke det endelige formål, som er at lave et gameroom med de rigtige konsoller og spil :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2015 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Der står næppe et SWAT-team med en rambuk udenfor din dør fordi du henter nogle samlinger 8- eller 16-bit spil via torrents.


Det forventede jeg ellers. Ej, det er rent og skært et moralsk spørgsmål.
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:


Hvis formålet blot er at spille de gamle spil på lovlig vis kan de mest populære titler findes på Nintendo Virtual Console. Evt. diverse collections (dog ikke Nintendo-titler) på XBOX 360 eller PS3. Det er så selvfølgelig ikke en løsning hvis dit endelige mål er at spille de originale kapsler på ditto hardware og du ikke ønsker at betale to gange for de samme spil.

Gamle konsoller/spil på moderne kæmpe-fladskærme er mildest talt ikke kønne at se på. Emulatorer har ofte den fordel, at man selv kan vælge, hvordan grafikken skal opskaleres.


Må loge lure på det med ps3, der synes jeg ikke tidligere jeg rigtigt er kommet forbi noget.
Men nej, det løser ikke det endelige formål, som er at lave et gameroom med de rigtige konsoller og spil :)


http://www.amazon.com/Midway-Arcade-Origins-Playstation-3/dp/B009GWLSFY

http://www.amazon.com/Sonic-Ultimate-Genesis-Collection-Playstation-3/dp/B001G33V8S/ref=pd_sim_63_1?ie=UTF8&refRID=1TVTH8XT4XMWXZP9RE0W

https://www.playstation.com/en-us/games/capcom-arcade-cabinet-ps3/

http://www.amazon.com/Namco-Museum-Virtual-Arcade-Xbox-360/dp/B001E3VKC4

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Virtual_Console_games_for_Wii_U_(North_America)

https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Console#List_of_Virtual_Console_games

Flere andre kan findes, hvis man søger på andre platforme som f.eks. PS2.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 13:51
Jeg ville kigge godt på Wii. Den håndterer de 3 konsoller, både med den officielle virtual console, og med emulators. Det kræver dog en Wii konsol, sd kort og et par classic controllers eller gamecube controllers. Og så skal den selvfølgelig også moddes.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu