recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optisk ud fra HDMI (Raspberry Pi 2) - muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optisk ud fra HDMI (Raspberry Pi 2) - muligt?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 12:11
Hej
Jeg havde præcist samme problem som @tingkaer!
Prøvede med switch, der skulle lave optisk ud. Hjalp ikke; jeg mistede HDMI-CEC funktionaliteten :(
Min løsning har været en hifiberry digi+ og det spiller MAX! Kan du så komme afsted efter den! Din søgen vil først stoppe dér!
Og "kodningen" af RPi'en er ikke kodning (i hvert fald ikke i OpenElec) - det bare at skrive noget i config-filen. Ikke kodning, ren konfiguration!
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 13:58
Hej igen,

Tak for de yderligere inputs.
Jeg fik desværre allerede i går bestilt den 4x HDMI Matrix switch.. Den lille billigere switch var ellers et godt alternativ.

Men måske kan jeg lade vær med at afhente den Matrix swtich hos posten så den ryger retur og så prøve at bestille den digi+. Så håber jeg bare at den er så let at sætte op som du siger ;) - Det vil trods alt være fedest at have det hele samlet i ét.

@ZkiiFreak: Købte du din digi+ fra hifiberry.com ? Og er det bare standard modellen?
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

@ZkiiFreak: Købte du din digi+ fra hifiberry.com ? Og er det bare standard modellen?

Jeps - Digi+ til min RPi2. Billede her:
http://1drv.ms/1OTaJUs

EDIT: Jeps bare std model.
Citér The output transformer does not have any effect on the optical output. Therefore if you plan to use only the optical output, the standard version will do the job.


Redigeret af ZkiiFreak - 06-August-2015 kl. 16:32
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

@ZkiiFreak: Købte du din digi+ fra hifiberry.com ? Og er det bare standard modellen?

Jeps - Digi+ til min RPi2. Billede her:
http://1drv.ms/1OTaJUs

Får du lyd via både hdmi og optisk ud på samme tid? Så du fx. kan se serier med TV-lyd og film med surround-anlæg uden at skulle rode med indstillinger hele tiden.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 06:56
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Får du lyd via både hdmi og optisk ud på samme tid? Så du fx. kan se serier med TV-lyd og film med surround-anlæg uden at skulle rode med indstillinger hele tiden.
Ved jeg faktisk ikke; jeg har altid anlægget på... Højttalerne i TV er så elendige, at det halve er nok så de bliver ikke brugt.
MEN, jeg tror faktisk, at det er noget, du indstiller... Enten eller...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu