recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 55PUS7909
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips 55PUS7909

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 55PUS7909
    Sendt: 26-Juli-2015 kl. 17:34
Bilka har et Philips 55PUS7909 på tilbud til ca. 6.000,- Jeg kan ikke rigtig finde anmeldelser af det - er det noget jeg skal holde mig fra at købe eller ?

Ud over prisen tiltaler passive 3D, AmbiLight og Android mig.

Hvorfor / hvorfor ikke købe?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 17:40
Og du er ligeglad med billedet ?

Philips er ikke kendt for godt billede, har tit sløve menu'er
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 17:47
Selvfølgelig er jeg ikke ligeglad med billedet, men jeg antog ikke at jeg skulle skrive godt billede, når det er et TV vi skriver om..? MEN - Philips har ikke godt billede sammenlignet med Samsung og Panasonic?
Det er så også 4.000,- billigere end de Samsung og Panasonic modeller jeg ellers har set på, så spørgsmålet er vel også, om det er SÅ meget dårligere..?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 17:48
Oprindeligt skrevet af Varming Varming skrev:

er det noget jeg skal holde mig fra at købe eller ?


Ja det tror jeg. Jeg fandt for et stykke tid siden en anmeldelse på Hollandsk.

http://tweakers.net/reviews/3985/1/philips-49-inch-pus7909-review-uhdtv-met-android-stelt-teleur-inleiding.html

Særlig konklusionen er ikke så køn.

Her er en google oversættelse:

https://translate.google.dk/translate?sl=nl&tl=da&js=y&prev=_t&hl=da&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Ftweakers.net%2Freviews%2F3985%2F1%2Fphilips-49-inch-pus7909-review-uhdtv-met-android-stelt-teleur-inleiding.html&edit-text=

Hilsen Carsten.





Redigeret af csell - 26-Juli-2015 kl. 17:49
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 17:56
Jeg syntes du skal tage et Philips og melde tilbage hvor tilfreds du bliver med det - og hver gang softwaren går i spunk, hvor stor en kamp du må the for at forsøge at få et godt billede ud af den osv osv.

Mit råd: Panasonic eller Sony.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 18:00
Tak for tippet, csell - det var præcis sådan noget brugbar info jeg ledte efter.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 19:12
Med en fejlrateprocent der er lige så høj (dårlig), som Samsungs, så må Philips være et "drømme-tv".
Du kan jo spørge dig selv: Hvorfor er det 4.000,- billigere end de andre du har kigget på?

Som Klaus skriver: Sony eller Panasonic.

M.v.h.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Varming Varming skrev:

Selvfølgelig er jeg ikke ligeglad med billedet, men jeg antog ikke at jeg skulle skrive godt billede, når det er et TV vi skriver om..? MEN - Philips har ikke godt billede sammenlignet med Samsung og Panasonic?
Det er så også 4.000,- billigere end de Samsung og Panasonic modeller jeg ellers har set på, så spørgsmålet er vel også, om det er SÅ meget dårligere..?

Med lidt indsats, synes jeg nu at Phillips kan levere et flot billed. Jeg har selv haft Philips i flere år og været godt tilfreds med billedet. Jeg har dog haft dårlig erfaringer med smartfunktioner, der bare ikke fungerer særlig godt.
Ambilight er super og vanedannende :-)

Jeg vil ikke være nervøs for at købe tv på baggrund af billedkvaliteten. 


Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2015 kl. 20:43
Jeg har dette tv i 49" modellen som soveværelse tv og må sige at til prisen (4.400,-) så er det et super tv.

Jeg har brugt lidt tid på at indstille billedet og syntes faktisk det er blevet ret godt, der er mange indstillingsmuligheder og der er også to ISF profiler man kan bruge hvis man vil have det professionelt indstillet.

Smart tv delen syntes jeg kører fornuftigt, bruger det ikke meget udover Netflix som kører fint.


Redigeret af Giffel - 26-Juli-2015 kl. 20:44

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Varming Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Varming Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 22:36
Jeg var forbi Bilka og kigge i dag. Billedet var rimelig sløret ift. de øvrige TV, hvilket jeg må antage skyldes mangel på indstilling. Der var to unge fyre på arbejde, men de var travlt optaget af at hjælpe ældre medborgere der havde købt mobiler og ikke kunne finde ud af dem - så jeg kunne ikke komme til at pille ved indstillingerne selv.

Til gengæld har jeg forsket lidt i det TV. De tyske anmeldelser er generelt ganske positive. Det var egentlig dét der fik mig til at køre over og kigge på det. Der medfølger en medieboks, da det er nødvendigt for at se 4K materiale - vistnok noget med, at Philips fik skærmen lidt hurtigt ud på markedet og lappede lidt på det ved senere at eftersende sådan en medieboks til køberne.
Det var meningen at man skulle kunne se Netflix 4K gennem den boks, men det har Philips trukket tilbage, så det kan man så ikke alligevel. Uden Netflix 4K er det er lidt stækket køb, for hvilke andre tjenester understøttes så heller ikke i fremtiden, tænker jeg.

Android var et andet interessant punkt for mig - med tryk på "var"! Masser af apps understøttes ikke på TV, der er under 2GB plads at installere på og der skal en del tricks til at kunne køre fx Kodi direkte på TV (med add-ons), hvilket ellers ville være vildt smart. Android er vistnok på v. 4.2 og Philips har meldt ud, at det aldrig vil komme op på Android 5.x. Medieboksen vil til gengæld, men hvordan det lige hænger sammen mellem den og TV, har jeg ikke kunne finde svar på.

Så med 4K som ikke kan bruges med Netflix og et lidt haltende Android, så er skærmen klart dømt ude igen for mig.

Jeg håber nogen evt. kan spare lidt tid på, at læse dette indlæg  :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu