recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af TV
    Sendt: 27-Juli-2015 kl. 14:42
Hej.

Jeg står og skal have købt mig et nyt TV, og må indrømme at min viden er ret begrænset indenfor det område.
Mine krav:
Et GODT billede!
ca. 55" stort
Helst UHD
skal have alt det nyeste indenfor tuner, så det er 'nogenlunde' fremtidssikret

Budget (inkl soundbar) maks 20.000 kr.

Jeg tænker, at det må være muligt at kunne få noget rimelig OK udstyr til den pris. Vil i mene det er realistisk?

Kan i komme med nogle råd til, hvad jeg skal kigge efter, så jeg ikke køber katten i sækken? Hvilken type paneler er bedst? Det der med buede TV, er det ikke bare en mode-dille, eller tror i man skal gå den vej?

Alternativt må i meget gerne komme med specifikke forslag til TV-modeller, eller hjemmesider/butikker hvor jeg kan finde nogle gode TV.



Redigeret af nexium - 27-Juli-2015 kl. 16:25
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 14:54


Du skal se på Panasonic og Sony, og med det budget, så er du oppe blandt topmodellerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 15:09
Bedste bud fra mig.

Panasonic cx700 til ca 10.000.- så finder du en soundbar til ca 4-5000 efter egen smag. Så er der lige lidt tilbage til en bluray afspiller
Til top
nexium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nexium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 16:24
Jeg synes panasonic 55 cx700 ser ret godt ud.

Hvordan ser fremtiden ud med Firefox OS (som panasonic'en kører)? Er der ikke en stor risiko for at det ikke bliver opdateret, hvis (når) Google og Apple indtager/overtager TV-platformen? Og når det ikke bliver opdateret, bliver der vel heller ikke udviklet nye streaming-app's til fjernsynet/styresystemet? Er der ikke noget med, at der ikke findes så mange app's til panasonic f.eks. tv2 play, hbo nordic mm?

Jeg vil så vidt muligt gerne have at fjernsynet selv kan streame, så jeg undgår for mange ekstra bokse.

Er Panasonic stadig kongen når det kommer til at få 'sort' til at være rigtig sort? Selv om de er gået væk fra plasma paneler?


Redigeret af nexium - 27-Juli-2015 kl. 16:32
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 16:41

Der er ikke TV2 Play, det kan være en senere opdatering vil fixe det, HBO er mere tvivlsomt, det er der ikke på de fleste TVer, Samsung har den.
Hvad angår sort er sort, så kommer det an på om det er et IPS eller VA panel, hvor godt det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af nexium nexium skrev:

  at der ikke findes så mange app's til panasonic f.eks. tv2 play, hbo nordic mm?

Jeg vil så vidt muligt gerne have at fjernsynet selv kan streame, så jeg undgår for mange ekstra bokse.


Hej.

Jeg ser TV2 Play på et HD Panasonic as640 via en Google ChromeCast.

Det er en lille USB stik til 270 kr der kan fjernbetjenes fra en Android Mobil.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 27-Juli-2015 kl. 16:50
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 17:19
bare en tilføjelse, så har sony jo android TV.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu