recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4 og 4G
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS4 og 4G

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS4 og 4G
    Sendt: 27-Juli-2015 kl. 15:05
Nogen der har erfaring med PS4 oneline spil via 4G mobil bredbånd?

Hos Telmore er det ikke muligt at få åbnet de nødvendig router porte.

Er der evt andre udbydere der har mere styr på deres setup?
mvh PSSO
Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 15:20
Jeg hører (dog uden at have personlig erfaring) at latency'en på 3/4G forbindelser er meget høj i forhold til andre typer internet opkopling. Det skulle gøre det uanvendeligt til dette formål da multiplayer vil have meget lag.
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2015 kl. 18:02
Med 4G er hastigheden ikke det store problem. Når PS4 tester internet forbindelsen via 4G Telmore mobil bredbånd er NAT typen 3 og i følge Sony skal NAT typen være enten 1 eller 2. NAT typen viser bl.a. om de nødvendige porte er åbnet for at online spil virker korrekt. Har ladet mig fortælle at man hos Telmore sidder bag et ekstra NAT lag og at man derfor ikke har indflydelse på at kunne åbne de nødvendige router porte.
mvh PSSO
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PSSO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 20:58
Fik løst problemet ved at skifte til 3
mvh PSSO
Til top
xJoshua Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xJoshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 19:47
Jeg spillede GTA Online på en PS4 med Telenor 3G, og det fungerede helt perfekt med NAT type 2. På YouSee (TDC) får jeg type 3 og det fungerer meget langsomt selvom dækningen er fin.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu