recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre valg i prisklassen + montering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre valg i prisklassen + montering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedre valg i prisklassen + montering
    Sendt: 27-Juli-2015 kl. 22:06

Kære alle

Har løbende fulgt med i diverse tråde, omkring køb af projektor samt lærred.
Alligevel har jeg et par spørgsmål, som jeg håber i kloge hoveder kan svare på.

Har indskrænket mit projektor valg til en Optoma HD50, findes der noget bedre i samme prisklasse som f.eks. modellen her fra BenQ W1400? vil maks. Give 10k.

Krav er følgende:

FULL HD
3D
Lavt støj niveau
LENS Shift
Skarpt billede
Naturlige farver

Omkring størrelsen på lærred er jeg i tvivl omkring hvor stort det kan være, efter hvad jeg har kunne regne mig frem til er 100” maks. Se billede forneden.



Siddeafstanden fra Sofa til lærred, bliver nok mindre end 2.77m, da lærred skal gå ned foran selve TV’et samt afstanden mellem front højtalerne er 1.51m 


Et 100” 16:9 lærred måler 221x125cm, ved nærmere eftertanke skal det nok være endnu mindre grundet afstanden mellem højtalerne på 1.51m

Passer en Optoma HD50 overhovedet til mit scenarie? Hvis jeg vil montere den under loftet, har ikke meget tiltro til en dum gipsvæg :-/


Andre input er også velkommen



Redigeret af Silent Sniper - 27-Juli-2015 kl. 22:11
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 01:35
Efter min opfattelse så er Epson EH-TW6600, som jeg iøvrigt selv har, en bedre projector end en DLP projector til omkring samme pris.

Jeg kom fra en BenQ W1300 over til Epson EH-TW6600 og har aldrig fortrudt og Epson'en kan i øjeblikket fåes for omkring de 10k du snakker om

Omkring beregning af afstand, lens shift etc. bør du bruge de respectives fabrikanters beregnere, de vil give de svar på hvordan du kan anbringe projektoren.

Støj: der er ingen støj der overgår en DLP. Min BenQ W1300 var udholdelig i eco mode min Epson EH-TW6600 er stort set ikke hørlig i eco mode 



Redigeret af jespermart - 28-Juli-2015 kl. 01:41
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 01:45

 Hvis du har en billedbredde der passer mellem højttalerne, så vil du få et billede på 68".
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 06:54
IMO burde du overveje om ikke det var bedre med et 60" Tv når nu du alligevel ikke har mere plads. Det er altså mindre bøvlet at man ikke er afhængig af mørklægning for at få en rimelig billedkvalitet. Dit rum med de hvide vægge er heller ikke specielt velegnet til projektor da de reflekterer og ødelægger kontrasten. Elgiganten har f.eks. et Sony til 10k som måske kunne være noget.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvis du har en billedbredde der passer mellem højttalerne, så vil du få et billede på 68".

 
Der er som regel sort ramme om billedet så et 150cm bredt lærred vil have et omkring 63". Som dette:
 
http://https://www.dustinhome.dk/product/5010186691/crown-ces150-169

 
Det ser dog ikke ud til at have drop down så det kan monteres i loftet uden at billedet kommet alt for højt op.



Redigeret af Trumle - 28-Juli-2015 kl. 07:46
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Efter min opfattelse så er Epson EH-TW6600, som jeg iøvrigt selv har, en bedre projector end en DLP projector til omkring samme pris.

Jeg kom fra en BenQ W1300 over til Epson EH-TW6600 og har aldrig fortrudt og Epson'en kan i øjeblikket fåes for omkring de 10k du snakker om

Omkring beregning af afstand, lens shift etc. bør du bruge de respectives fabrikanters beregnere, de vil give de svar på hvordan du kan anbringe projektoren.

Støj: der er ingen støj der overgår en DLP. Min BenQ W1300 var udholdelig i eco mode min Epson EH-TW6600 er stort set ikke hørlig i eco mode 


Har haft kigget på Epson EH-TW6600, som også har fået gode anmeldelser rundt omkring på nettet så den vil jeg stærkt overveje, selvom jeg ikke kan få den så billigt som modellen fra Optoma til 8500,-  (kan købe gennem mit arbejde) har fra flere hørt at modellerne fra BenQ støjer en del, så det er lidt no go.

mht. beregning af afstand, har jeg været inden og kigge/måle med de beregnere, er som sagt ikke blevet meget klogere.



Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvis du har en billedbredde der passer mellem højttalerne, så vil du få et billede på 68".

Ja det var bestemt ikke meget, man kan selvfølgelig flytte højtalerne hvergang man skal se film. 
Men nok ikke en holdbar løsning på den lange bane.


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

IMO burde du overveje om ikke det var bedre med et 60" Tv når nu du alligevel ikke har mere plads. Det er altså mindre bøvlet at man ikke er afhængig af mørklægning for at få en rimelig billedkvalitet. Dit rum med de hvide vægge er heller ikke specielt velegnet til projektor da de reflekterer og ødelægger kontrasten. Elgiganten har f.eks. et Sony til 10k som måske kunne være noget.

Min første tanke var også et alm TV på 55" eller 65" fra f.eks. Panasonic TX-50CX700, ville bare gerne have et større billede.
Men kan godt se det bliver lidt svært grundet pladsen, samt den meget lyse stue.
Har du et link til omtalte Sony model hos Elmutanten?


Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvis du har en billedbredde der passer mellem højttalerne, så vil du få et billede på 68".
 
Der er som regel sort ramme om billedet så et 150cm bredt lærred vil have et omkring 63". Som dette:
 
http://https://www.dustinhome.dk/product/5010186691/crown-ces150-169
 
Det ser dog ikke ud til at have drop down så det kan monteres i loftet uden at billedet kommet alt for højt op.


Ja det var godt nok ikke, meget må overveje om det ikke er et TV jeg skal have i stedet for projektor og vente med dette indtil man får et hus med ordentlig plads.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 12:08
Med de priser et tv er i, vil jeg også anbefale dig det. Mest fordi en god biooplevelse skal ske i total mørke. Jeg har selv en BenQ og der er en del støj for den. Jeg formoder, det samme gælder de fleste projekter selv om nogle er værre end andre. Pris for projekter og lærred kommer vel i minimum 12000,- der kan du få et fornuftigt TV.

Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Med de priser et tv er i, vil jeg også anbefale dig det. Mest fordi en god biooplevelse skal ske i total mørke. Jeg har selv en BenQ og der er en del støj for den. Jeg formoder, det samme gælder de fleste projekter selv om nogle er værre end andre. Pris for projekter og lærred kommer vel i minimum 12000,- der kan du få et fornuftigt TV.


Det er nok ikke "besværet" værd med projektor, i mit nuværende setup kan jeg se.
Så holder jeg mig til min oprindelige plan på et Panasonic Viera TX-55CX700E, har i andre gode/bedre/billigere bud end nævnte model fra Panasonic?
Til top
Allanbp Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allanbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 12:47
Jeg har BenQ w1400, syntes ikke at støjen er så gal fra den.

bor på amager, så du er da velkommen til at komme forbi og "høre" den ved lejlighed.

Dog er der ingen tvivl om at Epsonen vil sige mindre. Da det er LCD og ikke DLP

Redigeret af Allanbp - 28-Juli-2015 kl. 13:57
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu