recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se film vs kalibrere udstyr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se film vs kalibrere udstyr?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se film vs kalibrere udstyr?
    Sendt: 28-Juli-2015 kl. 16:22
Hvad bruger du mest tid på: At se film i din hjemmebio eller kalibrere udstyr?
Ræk hånden op, hvis du tilhører anden kategori
Selv tilhører jeg (heldigvis) den første kategori: Når først en ny projektor er kalibreret af Otto, rører jeg ikke noget
Jeg holder mig langt fra at eksperimentere med AV-receiverens muligheder for rumkorrektion


Redigeret af jake51 - 28-Juli-2015 kl. 16:23
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 16:58

Når først man har brugt tid på at sætte det op og få det"kørt ind", så er der jo ingen grund til at gøre yderligere, andet end at bruge det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 17:13
Jeg har kalibreret min bio 5 gange siden den stod færdig i december, og har set over 100 film i den - så jeg bruger klart mest tid på at se film. Jeg er film-nørd, mere end jeg er teknik-nørd.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 18:02
Da jeg skifter en del udstyr og samtidig elsker at rode med div indstillinger og forbedringer af min bio , så bliver der nok brugt mest tid på at nørde..
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Da jeg skifter en del udstyr og samtidig elsker at rode med div indstillinger og forbedringer af min bio , så bliver der nok brugt mest tid på at nørde..
hvilket giver masser af inspiration til mange af os andre
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 10:09
Når først jeg har kalibreret, er det sjældent, at jeg roder med det igen medmindre jeg får nyt udstyr eller rykker rundt på noget i rummet. Det tager også minimum 6 timer for mig at kalibrere lyden, så ikke noget man gider gøre så tit :S
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2015 kl. 15:17
Jeg har opfattelsen af de fleste bruger mest tid på at se film, i DK ... Der findes stort set ingen dansk site som har en anstændig forum for kalibrering af lyd og især billede.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu