recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast og pixelering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast og pixelering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KVK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KVK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast og pixelering
    Sendt: 28-Juli-2015 kl. 21:02
Har købt en Chromecast og tilsluttet den til TV'et og det fungere meget fint, meget brugvenlig. Skulle efter et par dag se Superbike på Eurosport, bliver leveret af Yousee og desværre var det umuligt på grund af pixelering og udfald af lyden. Det har nu stået på et par dag men i dag må jeg finde fejlen og da jeg fjernet Chromecast fra HDMI stikket var billedet uden fejl, prøvet at tilslutte Chromecast til et andet HDMI stik og pixelering var der igen.
Er der andre der har oplevet dette og hvad var løsningen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af KVK KVK skrev:

Har købt en Chromecast og tilsluttet den til TV'et og det fungere meget fint, meget brugvenlig. Skulle efter et par dag se Superbike på Eurosport, bliver leveret af Yousee og desværre var det umuligt på grund af pixelering og udfald af lyden. Det har nu stået på et par dag men i dag må jeg finde fejlen og da jeg fjernet Chromecast fra HDMI stikket var billedet uden fejl, prøvet at tilslutte Chromecast til et andet HDMI stik og pixelering var der igen.
Er der andre der har oplevet dette og hvad var løsningen
Pixellering kan skyldes indstråling i utæt antennekabel/stik/installation.
Så et gæt kunne være at din installation ikke er i orden, og forstyrres af støj fra Chromecast enhed.

Lidt info til hjælp:

Mvh. JørgenT
Til top
KVK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KVK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2015 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af KVK KVK skrev:

Har købt en Chromecast og tilsluttet den til TV'et og det fungere meget fint, meget brugvenlig. Skulle efter et par dag se Superbike på Eurosport, bliver leveret af Yousee og desværre var det umuligt på grund af pixelering og udfald af lyden. Det har nu stået på et par dag men i dag må jeg finde fejlen og da jeg fjernet Chromecast fra HDMI stikket var billedet uden fejl, prøvet at tilslutte Chromecast til et andet HDMI stik og pixelering var der igen.
Er der andre der har oplevet dette og hvad var løsningen
Pixellering kan skyldes indstråling i utæt antennekabel/stik/installation.
Så et gæt kunne være at din installation ikke er i orden, og forstyrres af støj fra Chromecast enhed.

Lidt info til hjælp:

Mvh. JørgenT
Det var også min første tanke, men alle kabler blev udskiftet for et par år siden, dobbelt skærmet og med ferritkerner og pixellireng forsvinder når jeg fjerner Chromecast.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af KVK KVK skrev:

Det var også min første tanke, men alle kabler blev udskiftet for et par år siden, dobbelt skærmet og med ferritkerner og pixellireng forsvinder når jeg fjerner Chromecast.
Alle kabler, også den faste installation?
Eller kun fra vægdåse til TV? 
Er der fordeler på, når du skriver alle kabler? I så fald, prøv med TV direkte til vægdåse, uden fordeler.

Prøv at gå ind i menu på TV og aflæs signalstyrke og signalkvalitet, med og uden Chromecast tilsluttet.

Mvh. JørgenT
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 08:09
Hvordan får CC strøm? Prøv at lave om på det for at se om det ændrer noget. Og med og uden HDMI extender. Jeg bruger selv en 1.5m extender for at få bedre wi-fi forbindelse, det kunne måske også afhjælpe dit problem.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
KVK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KVK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:32
Det er et fællesantenneanlæg og jeg kan kun svare for den del af installationen der er inden for min lejlighed. Alle kabler er skærmet og monteret med F connector, der er både en forstærker og fordeler der er i alt tilsluttet 4 TV. Men der har ikke været nogle problemer med dårlig billedet kvalitet før jeg monteret Chromecast og alle problemer forsvinder ved demontering.
Det er kun Eurosport 1 + 2 der bliver berørt og som jeg har læst kan disse kanaler bliver berørt af 4G LTE indstråling, så min teori er at Chromecast eller USB kablet til strømforsyning opfanger et 4G signal og det er det er forstyrre billedkvaliteten.
Til top
KVK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Juli-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KVK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvordan får CC strøm? Prøv at lave om på det for at se om det ændrer noget. Og med og uden HDMI extender. Jeg bruger selv en 1.5m extender for at få bedre wi-fi forbindelse, det kunne måske også afhjælpe dit problem.


Jeg har prøvet med spændingsforsyning via TV'et og via medfølgende strømforsyning det er samme resultat. Prøvet også med HDMI extender (kun det meget korte der er med i kassen) og der var stadig forstyrrelser.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af KVK KVK skrev:

Det er et fællesantenneanlæg og jeg kan kun svare for den del af installationen der er inden for min lejlighed. Alle kabler er skærmet og monteret med F connector, der er både en forstærker og fordeler der er i alt tilsluttet 4 TV. Men der har ikke været nogle problemer med dårlig billedet kvalitet før jeg monteret Chromecast og alle problemer forsvinder ved demontering.
Det er kun Eurosport 1 + 2 der bliver berørt og som jeg har læst kan disse kanaler bliver berørt af 4G LTE indstråling, så min teori er at Chromecast eller USB kablet til strømforsyning opfanger et 4G signal og det er det er forstyrre billedkvaliteten.
Som tidligere skrevet, prøv med TV direkte i vægudtag.
Har du prøvet på de andre 3 stk. TV? Kunne jo også være TV der ikke er supergodt?  Wink

Og udlæsning af signalstyrke og kvalitet på de fejlramte kanaler kan måske også give en ledetråd, selvom der ikke umiddelbart er problem når Chromecast ikke er monteret. 

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu