recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forstå s.m.a.r.t. info.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forstå s.m.a.r.t. info.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: forstå s.m.a.r.t. info.
    Sendt: 29-Juli-2015 kl. 07:40
Hej jeg har har en unraid server kørende her hjemme hvor jeg har rippet alle mine film og musik til. 

Jeg er nu begyndt en gang imellem at få en mail med at den ene disk har reallocated sector ct. Hvilken hvis jeg googler det kunne tyde på en disk der stille og roligt er ved at gå død. 

Jeg har tænkt mig og skifte den, men kom til at sidde og kigge på smart reporten og kan ikke rigtig kloges af den og syntes ikke rigtig jeg bliver meget klogere af at google det. 

så håbede der måske var en der kunne forklare tallene og hvordan de skal læses. 




Redigeret af sickchild - 29-Juli-2015 kl. 07:42
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 10:33
Count of reallocated sectors. When the hard drive finds a read/write/verification error, it marks that sector as "reallocated" and transfers data to a special reserved area (spare area). This process is also known as remapping, and reallocated sectors are called "remaps". The raw value normally represents a count of the bad sectors that have been found and remapped. Thus, the higher the attribute value, the more sectors the drive has had to reallocate. This allows a drive with bad sectors to continue operation; however, a drive which has had any reallocations at all is significantly more likely to fail in the near future.[3] While primarily used as a metric of the life expectancy of the drive, this number also affects performance. As the count of reallocated sectors increases, the read/write speed tends to become worse because the drive head is forced to seek to the reserved area whenever a remap is accessed. If sequential access speed is critical, the remapped sectors can be manually marked as b****s in the file system in order to prevent their use.

https://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T.

Mvh BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 10:34
Desværre med Rcorderes *-censur. Du må selv erstatte "****" med "lock"

Mvh BS
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:04
Jeg er med på raw value at de har allocated 56 sector. Men er det mange? og hvad betyder de andre tal, f.eks. under treshold value?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu