recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - input til klipsch atmos setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

input til klipsch atmos setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: input til klipsch atmos setup
    Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:31

Står foran at skulle lave en dedikeret hjemmebio og har besluttet et 5.2.4 setup (atmos)

Er nok også kommet frem til at det bliver Klipsch ( kl-650 som L/C/R) som kommer til at danne rammen om lyddelen. 

Jeg fik så øje på denne på Køb/salg/Bytte forummet 


og ville gerne have jeres input til 2 ting:

1) ville de kunne fungere som de 4 lofthøjtalere 
2) gør det noget at det er 2 forskellige højtalere ( tænker lidt at hvis de bliver sat i par)

Lad mig høre hvad i mener 

Carsten
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 12:48
Jeg kan godt forstå at du vælger Klipsch THX Ultra 2-serie som dit udgangspunkt, de har en fantastisk filmisk lyd.

kl-7502 kan sagtens bruges som loft højtalere, ks-7502 vil jeg dog ikke anbefale, da de er bipolare. Desuden anbefales det at de fire loft-højtalere er identiske, så lyden kan panorere frit rund imellem dem, uden at ændre karakter.

Når Anthem kommer med deres AVM60 skal jeg selv opgradere min bio til Atmos/DTS:X, jeg regner med at købe 4 KL-7800 til lofthøjtalere.
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:03
Tak gonzo. 

Jeg var selv på vej med sammen konklusion, men ganske fristende  grundet en ok pris 

Har også kigget lidt på disse til "bunden" - det er jo en ganske fin pris

http://www.dba.dk/klipsch-thx-ultra2-subwoofe/id-1012141944/

Det kan være at konen og jeg en gang må ligge vejen forbi og høre dit setup. Hun syntes trods alt det er lidt meget at kaste efter projektet :)

Min vision for bio'en er meget lig dit setup.
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:12
Jeg kan varmt anbefale de subs. De spiller virkelig dybt, og harmonere perfekt med 650'erne og prisen er virkelig god. I skal være velkommen til at kigge forbi, jeg bor i Københavns-området.
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 13:19
ok vi er fra ølstykke så det er jo ikke langt væk 

Jeg smider lige en PB når jeg kommer hjem fra arb. 
På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 21:54
Hej!

Som ejer af de højttalerne, der er til salg, har jeg et par bemærkninger :-)

Det er min klare opfattelse, at baghøjtralere skal være direkte og ikke bi/dipoler.
Sidehøjttalere kan til gengæld være begge dele.
Diskussionen om bipolar kontra dipol er jeg usikker på....

Blot et input.....det er lige meget for mig, om jeg sælger til Carsten :-)
Til top
SPooL Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SPooL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 22:20
Det som snakken egentlig går på i første omgang er om man kan "blande" de 2 set i loftet i forbindelse med et Atmos setup.  

Som Gonza skriver er anbefalingen at det er ens højtalere i hele loftet af hensyn til lydbillede, så det har sendt mig lidt i tænke box. Min første inskydelse var de direkte som de forreste 2 og de bipolar som de bagerste 2


På vej mod min egen hjemmebio efter 10 år med projektor i stuen - det blir' vildt :)
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 22:29
Der kommer jeg til kort, for jeg kører 7.2.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu