recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdhomerun på Windows server 2012
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdhomerun på Windows server 2012

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tornsanger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2014
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tornsanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdhomerun på Windows server 2012
    Sendt: 29-Juli-2015 kl. 21:49
Jeg har problemer med min hdhomerun og dvbviewer software i windows server 2012.
Problemet består i at jeg ikke kan få tvtunerne til at virke i dvbviewer på serveren. Dvbviewer kan under kanalsøgning ikke finde hdhomerun tunerne. Hdhomerun softwaren virker delvist. Den finder alle kanaler, men jeg kan ikke se dem. Jeg har fundet en lappeløsning, som delvist løser mit problem på de enheder som er koblet på netværket, så jeg kan sekanalerne live. Dette er gjort vha. hdhr viewer addon til plex. Herved kan jeg se alle tvkanalerne som hdhomerun tunerne fandt i hdhomerun softwaren i plex. Dette løser dog ikke muligheden for at kunne optage, se forskudt osv. Som jeg gerne vil kunne gøre.
Problemet har jeg ikke tidligere oplevet i windows 8.1 og windows 7, hvorfor jeg vil høre om der er nogen der har et bud på hvad problemet er... Er det bare windows server 2012 der er restriktivt eller gør jeg noget forkert.
Jeg har prøvet at koble firewall fra, for at se om dette var årsagen til at dvbviewer ikke kunne finde tunerne, men det hjalp ikke. Jeg håber der er nogle der har forslag til hvordan det kan løses?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 19:31
Jeg har præcis samme oplevelse med hdhomerun, dvbviewer og windows server 2012, dvbviewer gider ikke finde tunerne.

Jeg har desværre ikke nogen løsning til problemet, personligt har jeg løst det ved at køre dvblink under linux i stedet, det er ikke helt så fancy som dvbviewers recording service, men det har fungeret stabilt indtil videre.

Det er selvfølgelig ikke verdens mest brugbare indlæg, jeg ville egentlig bare sige at du ikke er alene om at ramme den forhindring, så det er sandsynligvis en eller anden server 2012 restriktion, hvis da ikke bare vi begge er lige store kvajebajere til at installere dvbviewer? Smile
Til top
tornsanger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-December-2014
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tornsanger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2015 kl. 17:04
Så fik jeg selv løst problemet.
Installerede rollen "Windows Server Essentials experience"
og hentede efterfølgende "Windows Server Essentials Media Pack" som jeg googlede mig frem til.
Herefter kunne DVBviewer finde netværkstunerne.
Håber ovenstående kan være en hjælp for andre.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2015 kl. 11:04
Godt at høre at du fik det til at virke, og supergod stil lige at dele løsningen med os andre. Thumbs Up
Til top
RonsonDk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-Februar-2014
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RonsonDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2016 kl. 23:53
Ja - gammel tråd.. Men lige for en god ordens skyld vil jeg lige nævne at det (så vidt jeg husker) er fordi windows server mangler BDA-support. Man kan nøjes med at installere desktop-experience og hente en BDA-pakke.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu