recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Room eq wizard REW råd søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Room eq wizard REW råd søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Room eq wizard REW råd søges
    Sendt: 30-Juli-2015 kl. 00:28
Hej mine Virtuelle rekorder venner

Hvad skal man bruge at grej for at komme i gang med REW

Der findes mange guider på engelsk, men de varierer meget i forhold til udstyr der skal anvendes

Er der et par af jer som vil dele jeres opsætning ?

Vh Rasmus
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 08:05
Starter lige selv med at uddybe mit eget indlæg lidt.

Bruger i et eksternt USB lydkort med en 'rigtig' mikrofon indgang,
Eller er det rigeligt at benytte ex. En USB mikrofon direkte i pc'en?
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 08:15
Prøv at kigge på MiniDSP's UMIK-1 USB mikrofon.

Mange har gode erfaringer med denne (forholdvis billige og præcise) mikrofon.
Har dog ikke selv fået taget mig sammen til at købe den endnu 8)





-------------------
JVC DLA-X35|Yamaha RX-A1020|MK S150MK2+MK SS150T+SVS PC-13 Ultra|Intel NUC, LibreElec
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 10:18
Den letteste måde, er klart at bruge en USB-mic og HDMI direkte til din receiver. Så er man godt kørende ret hurtigt. Den løsning har dog nogle begrænsninger hvis du vil gå all-in med de muligheder der er. (Måle med flere mikrofoner og loop-back forbindelse til at måle delay er et par ting jeg kan komme på ikke kan lade sig gøre med USB-mic).
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 11:11
Tak for svar 

Det du skriver Jonas, er nok der hvor vi starter :-)

Jeg kunne godt tænke mig nogle 'indledende' målinger - og her er det helt sikkert fint med den løsning du foreslår. Jeg har behov for at vide i hvilket omfang jeg skal arbejde med akustikken i min bio.

Har bestilt en UMIK mikrofon hos TapeConnection .. håber de får den skippet afsted i dag, så jeg kan lege i weekenden.

Tak for hjælpen.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 16:13
Jeg bruger umik USB mic som den du har bestilt. Der følger kun et lille bord stativ med. Så du må have fat i kamera stativ eller stable i højden :-) jeg venter stadig på mit kamera stativ som skulle komme imorgen. Før det har jeg brugt et papstativ som følger med denon(måske også andre?) receiver, det har virket MEN ikke optimalt. Som Jonas skriver er det nemmeste at trække hdmi fra receiver til pc(bærbar?) og fra mic til din pc så er du igang.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 16:26
Da jeg skulle hente REW software skulle man registrer sig inde på hometheatershack.com for at blive godkendt til at hente software. Det kom lidt bag på mig da det tog cirka 4 timer før der var en admin der godkendte min bruger før jeg kunne komme igang. Jeg tror ikke det er sådan mere? Men for din egen skyld så undersøg det lige Smile Ærgerligt at sidde og vente på når man gerne vil igang!
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Jesper Flamand Jesper Flamand skrev:

Da jeg skulle hente REW software skulle man registrer sig inde på hometheatershack.com for at blive godkendt til at hente software. Det kom lidt bag på mig da det tog cirka 4 timer før der var en admin der godkendte min bruger før jeg kunne komme igang. Jeg tror ikke det er sådan mere? Men for din egen skyld så undersøg det lige Smile Ærgerligt at sidde og vente på når man gerne vil igang!

Jeg registrerer mig lige med det samme, så er det ihvertfald gjort - Surt at sidde der når både konen og ungerne er ude af huset og man har lyst til at lytte til sweeps ... :-D 

Der er heldigvis et kamera stativ i huset, så jeg skulle være klar - og Tapeconnection har netop sendt mig en mail, jeg modtager mikrofonen i morgen.

Alt er godt!  :-)
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2015 kl. 17:53
Så kan det kun blive en god weekend Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu