recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - THX om Atmos surround højtaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

THX om Atmos surround højtaler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: THX om Atmos surround højtaler?
    Sendt: 01-August-2015 kl. 19:39
Jeg har ledt efter THX anbefaling omkring surround højtaler skal være direkte eller ej til Atmos uden held, kan nogen hjælpe?
 
Jeg faldt dog over følgende interessante podcast, hvor AVForums snakker med THX:
 
Det var desværre før DTS:X, men THX holdning til Atmos gav i hvert fald nogle forhold, som jeg ikke var klar over.
 
THX mener ikke at Atmos højtaler til loft-refleksion fungerer ordentlig, da kun høje toner vil blive reflekteret, dybe toner vil lyde som om de kommer direkte fra højtaleren.
 
5.x.4 giver dårlig resultat, 7.x.2 meget bedre (midt).
 
THX anbefaler 6 loft-højtaler, hvilket jeg ikke mente var muligt. Anvendes 4 er bedste resultat front og midt, Dolby foreskriver ellers front og bag?
 
Surround højtaler skal ikke sidde så højt som ved 7.x, men heller ikke i øre højde. Sidstnævnte lød som om det skyldes at en evt. sidemand ikke skulle dække for lyden.
 
Loft-højtaler må ikke vinkles, da man så mister højde-virkningen.
 
John Wick blev fremhævet som et rigtig godt Atmos mix, Ninja Turtles har modsat næsten ingen gang i loft højtalerne.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Status: Offline
Point: 754
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hifreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 17:27
Spændende står selv og skal købe nyt system snart. Nogen der har personlig erfaringer med de forskellige konfigurationer? Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu