recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology, Apple TV, streaming ISO
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology, Apple TV, streaming ISO

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 14:41
Så kan jeg lige så godt f.eks. have en Intel NUC med nogle USB harddiske sluttet til og så bruge Plex + plex:connect

Synes bare jeg har set/læst at man kan installeret Plex på synology.
men den kan måske ikke håndtere iso afspilning så?

/Kim
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 14:53
Jeg har en Synology DS212, og den har ihvert fald ikke særlig mange kræfter til at klare transcoding, så jeg tror ikki du vil få success med det.
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 14:55
Men det skulle både DS415play og d214play jo have.. men om de har det i virkeligheden er svært at sige.

Jeg tænkte bare en NAS fremfor en lille computer.

/Kim
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 16:32
Hvis du alligevel er ovre i en plex:connect løsning, så kan du godt få det til at du gere med ATV3.

Jeg vil dog lige pointere, at jeg fik seriøst lange løg af af håndprogrammere i terminal.
Så der gik ikke ret lang tid før jeg var tilbage i VideoStation og DS Video app'en igen.
Den giver ingen smart oversigt direkte på tv'et, men du har til genmd oversigten i hånden i stedet for.

ISO kræver transcoding og det har f.eks. DS415. Du kan også prøve at finde en brugt DS412+.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 18:20
Men kan VideoStation afspille Iso filer?
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 09:17
Ja, som MKV filer.
https://www.synology.com/da-dk/knowledgebase/faq/577

Du skal blot være opmærksom på, at du vælger en model, som står under Gruppe 1, Type 1 (f.eks. 214play, 415play).

Hvis du ikke er afhængig af Full HD, kan du nøjes med en Gruppe 1, Type 2.

Linket giver desuden al den information du kunne ønske dig i forhold til transcoding, filtyper og streaming fra en Synology NAS.


Redigeret af Krjstoff - 11-August-2015 kl. 09:22
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 09:41
Her er en liste over NAS' og deres evne til at transcode når du bruger Plex.



Redigeret af noxity - 11-August-2015 kl. 09:42
Beoplay V1, Beolab 14.4, Beoplay A9, ATV3
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 14:56
Jeg vil jo gerne have en som kan bruges til at jeg kan streame fra NAS til Apple TV (version 3) med ISO dvd support.
Og den må selvfølgelig gerne understøtte Full HD.

Hvad dælen skal jeg vælge. Og er det bedre at jeg sætter en Intel NUC op med eksterne USB3 diske og installere plex på den?

/Kim
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu