recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox : AirPlay fra IOS til LMS på OSX
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Squeezebox : AirPlay fra IOS til LMS på OSX

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox : AirPlay fra IOS til LMS på OSX
    Sendt: 03-August-2015 kl. 18:36
Er der nogen der vil teste AirPlay fra IOS til LMS på OSX (det var da mange forkortelser Wink).
Jeg begyndte for ca. 1 år siden at rode med ShairTunes plugin'et til LMS, men fik det aldrig til at virke på min OSX maskine. Mine klienter var synlige på IOS under AirPlay, men der kom fejl hvis jeg prøvede at afspille noget. Nu så jeg tilfældigvis at der var kommet en ny version som virkede lige så snart den blev opgraderet. Derfor vil jeg høre om det er nogen der vil "afprøve" om det virkligt er så let at få det installeret nu? Jeg har som sagt rodet en del med div. filer m.m., så mit system er som sådan ikke "rent" mere.
Selve tråden om den nye version af ShairTunes er flyttet her til : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?103783-Announce-ShairTunes2-plugin-Airtunes-on-your-LMS
Her kan man se hvordan ShairTunes2 skal tilføjes til LMS.
Men inden skal med lige have installeret et par "Dependencies" på OSX. Og her mener jeg at det nu kan klares med 3 lines som køres via et terminal vindue (har skrevet det på side 7 af tråden) :
sudo /usr/bin/perl -MCPAN -e'install Crypt::OpenSSL::RSA'
sudo /usr/bin/perl -MCPAN -e'install IO::Socket::INET6'
sudo /usr/bin/perl -MCPAN -e'install Net::SDP'

Men om ikke andet kan jeg nu afspille musik fra f.eks. TDC Play via AirPlay på mine Squeezebox Radioer/recievers Clap

Med den gamle version prøvede jeg at følge denne blog som jo må siges at være lidt mere omfattende/avanceret : http://jslack.blogspot.dk/2014/08/airplay.html


Redigeret af kim.t - 03-August-2015 kl. 18:37
Til top
bigmh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Oktober-2012
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bigmh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2015 kl. 19:54
Ved ikke med LMS på OSX, men jeg kan sige at på min Raspberry Pi med Max2Play image, virker LMS med ShairTunes2 plug-in som en drøm. 
  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu