recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitet signal SmartTV vs Fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvalitet signal SmartTV vs Fjernsyn

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvalitet signal SmartTV vs Fjernsyn
    Sendt: 04-August-2015 kl. 12:21
Hej

Vil hører om der er andre der har samme erfaring.

Hvis jeg ser kanalerne via vores fjernsyn er det ok, men hvis jeg benytter Stofa's SmartTV boks(den gamle model uden harddisk og vil tro den er 6-7 år gammel, kan ikke helt huske hvornår jeg købte den) så hakker alle kanaler helt vildt.
Desuden er den ikke sat på internettet endnu, SmartTV boksen, så den kører bare som alm. DVB-C boks. Dog virkede den fint i en times tid uden hakken, men det kom lige pludselig og strøm fra/til hjalp heller ikke.

Det er nyt hus vi har bygget og jeg har ikke sat forstærker på endnu, men kan det passe at tuneren i boksen ikke er super god? Og derfor behøver en forstærker på? Eller er boksen måske ved at være "slidt"?

/Jesper
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 22:13
Mit hakker også af helvede til er så pisse træt af det! Kan sgu ikke være rigtig man betaler en formue og så signalet ikke iorden!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af jsc99dk jsc99dk skrev:

Hej

Vil hører om der er andre der har samme erfaring.

Hvis jeg ser kanalerne via vores fjernsyn er det ok, men hvis jeg benytter Stofa's SmartTV boks(den gamle model uden harddisk og vil tro den er 6-7 år gammel, kan ikke helt huske hvornår jeg købte den) så hakker alle kanaler helt vildt.
Desuden er den ikke sat på internettet endnu, SmartTV boksen, så den kører bare som alm. DVB-C boks. Dog virkede den fint i en times tid uden hakken, men det kom lige pludselig og strøm fra/til hjalp heller ikke.

Det er nyt hus vi har bygget og jeg har ikke sat forstærker på endnu, men kan det passe at tuneren i boksen ikke er super god? Og derfor behøver en forstærker på? Eller er boksen måske ved at være "slidt"?

/Jesper
 
Jeg ville nok lige tjekke om antennekablerne er i orden. Digitale signaler kræver gode, dobbeltafskærmede kabler. Er det samme kabel du bruger hvad enten du ser TV via boksen eller direkte?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 16:43
Alle mine kabler er tiptop det var så selv Stofa manden sagde det ihvertfald ikke dem man kan give skylden. Problemet er simpelthen at signalet er på et minimum og det gider de åbenbart ikke ændre. Sjovt nok er der altid i belastningsperioderne der er bøvl osv. Man burde have lov at knalde en parabol op på altanen så var problemet løst
Til top
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Jeg ville nok lige tjekke om antennekablerne er i orden. Digitale signaler kræver gode, dobbeltafskærmede kabler. Er det samme kabel du bruger hvad enten du ser TV via boksen eller direkte?
 
Flemming

Det var helt samme kabel jeg brugte, så det var ikke det der var problemet. Jeg har så efterfølgende købt en antenneforstærker + nyere Stofa boks og alt spiller nu. Jeg tror den gamle Stofa boks var defekt, for det var jo først efter en times tid den begyndt at hakke helt vildt. Men jeg købte også antenneforstærker for fandt ud af det ikke var alle kanaler fjernsynet kunne finde og det samme med Stofa boksen, og det tyder jo på at signalet var lidt for svagt.

/Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu