recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Besvar Besvar Side  <1 282930
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Er det forhandler eller producent der står med problemet hvis man får medhold?


Det kan ikke skrives nok. Kan se flere har skrevet det, men det tåler en gentagelser (mange gange).

Alle forhold i en handel er forhold mellem forhandler og forbruger/kunde. 
Som kunde skal man IKKE lytte til, hvad en forhandler mener om en sag fra producentens side. Eksempelvis forhandler der argumentere for producent. Man skal heller ikke lytte til, hvad producenten siger, (eksempelvis sager der har været med Samsung, der tager beslutninger i forbrugersager).
Det er og bliver forhold mellem forbruger/kunden og forhandler/der hvor varen er købt. Altid!!

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Cinemagic sagde i ret klare vendinger "jeg skal ihvertfald ikke betale for at du får et nyt panel i".
"Vend du bare med Forbrugerrådet hvad der skal ske med din skærm, så mailer du tilbage".


Jamen, så er det da godt at Cinemagic har styr på sin leverandør, så han selvfølgelig har en aftale med dem om, at DE betaler for dette.. Har sælger ikke det, jamen synd for sælger. For han ender ud med at stå med aben, såfremt forbrugerklagenævnet mener det. (Forbehold - forbrugerklagenævnet har ingen mandat til at påtvinge forhandlerne at efterkomme en afgørelse, desværre. Det betyder at selvom forbrugerklagernævnet giver kunden medhold, så kan forhandleren ignorere det). 

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg mener, går det egentlig uden om cinemagic? Trods de er forhandlere afviser de alt og siger gentagende gange at det er et anliggende imellem Panasonic og mig.


Og netop den del burde brancheforeningen i den grad få stoppet med det samme, eller i det mindste gøre deres til at det ikke sker. Det er det samme ævl hver gang fra forhandlerne. Og det er forkert. Det skriger til himlen, at her har du med en forhandler at gøre, der ikke er bekendt med reglerne.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Forbrugerklagenævnet har sagt det tager maks 90 dage.


Det er ca. 87 for meget for et problem der allerede indtil flere gange er blevet behandlet. Det skal ikke opfattes som en kritik af forbrugerklagenævnet. Men en konstatering af, hvor et af de værste problemer ligger... Manglende ressourcer.

Redigeret af Lars - 19-Marts-2017 kl. 22:51
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Tak for svar. Jamen det er også således jeg har henholdt dem min anke, at de er forhandlere og modtagere af mine penge, hvorfor jeg henvender mig hos dem.


Netop!

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Uanset sagde de hos Forbrugerklagenævnet også at jeg skulle ikke argumentere så meget i virkeligheden, jeg kunne jo spørge til er løsningsforslag og ville de ikke det så "acceptere" det - for nu.

Principielt skal man slet ikke debattere med forhandleren. Er man utilfreds, så fyrer man sin klage afsted, og så må de behandle den.. Det er selvfølgelig meget firkantet sagt, for man opnår som regel en bedre kommunikation, hvis man er selv er lidt medgørlig. Og man skal også være åben for evt. løsningsforslag. Men man skal forholde sig kritisk til tingene. For forhandleren står altid i en situation, hvor der ingen som helst følelser eller andet er indblandet. 

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg spørger også mest fordi jeg sgu er blevet ramt lidt på stoltheden eller hvad man vil kalde det.


Den kan jeg bestemt godt følge dig i. Havde det været mig, så var der gået præcis 10 nano sekunder, så var der oprettet en sag på det, i ren og skær arrigskab. Jeg tåler simpelthen ikke sådan noget. 

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg kan ikke have at han så arrogant, blot sætter sig tilbage med et argument der går på at HAN ihvertfald ikke skal betale for et nyt panel og jeg jo bare kan betale de 1600kr og få mit tv tilbage.
Simpelthen fordi han mener det er Panasonic der skal håndtere den hvis det skal gøres og det nægter Panasonic også.



Det er netop derfor vi har forbrugerklagenævnet. Hvis både forhandlere og producenter kunne se ud over deres egne næser, så ville vi i langt de fleste tilfælde slet ikke have brug for dem. 
Du kan jo spørge forhandler og Panasonic, om det er meningen der skal være fluer inde i skærmen. Hvis de ellers kan forholde sig reelt til sagen, så vil jeg tro de svarer, Nej. Case closed (eller det burde den være).
Hvis de mod forventning svare ja, så kan du jo spørge, hvoraf det fremgår, og på hvad måde de mener at de har oplyst dette "fænomen" til dig som kunde, inden handlen. Her er mit umiddelbare bud, at de klapper i som en østers, og ikke længere er inden for pædagogisk rækkevidde.
Sidstnævnt er dog ikke en betingelse for at man kan frasige sig ansvar, blot ved at skrive sig ud af det. Men det er et argument for, at du som kunde har fået "en mangel" med i købet.

Du kan også bare lade sagen køre, læne dig tilbage med en god portion tålmodighed.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 12:27
Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de, MEN det er sort uheld Force Majoure (stavefejl muligvis) og derfor kan ingen stilles til ansvar herfor.
 - Fortsat ikke en begrundelse jeg kan acceptere.
Så Cinemagic kan fint argumentere for at de ikke "bør" være der, men at sort uheld kan ingen gardere sig imod.
Forbrugerrådet svarede mig ved min første henvendelse, at det ikke kan accepteres uanset grund. Hvis jeg ikke har benyttet mit tv hensigtsmæssigt eller forvoldt skade på det, så kan jeg naturligvis stilles til ansvar, men et væghængt tv kan næppe forvoldes skade imo. Jo ved slag eks, men det er en anden sag.
Forbrugerklagestyrelsen forklarede mig igår at det er ikke sådan at de garantere man vinder sin sag, men han syntes bestemt jeg skulle oprette en sag, da det ikke er rimeligt at have fluer i sin skærm.


Redigeret af Lars - 19-Marts-2017 kl. 22:52
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de, MEN det er sort uheld Force Majoure (stavefejl muligvis) og derfor kan ingen stilles til ansvar herfor.




Jeg håber ikke manden er lige så uintelligent som han fremstår...

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de


Nå, så må de jo se at lette røven og gøre noget ved det.........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de, MEN det er sort uheld Force Majoure (stavefejl muligvis) og derfor kan ingen stilles til ansvar herfor.




Jeg håber ikke manden er lige så uintelligent som han fremstår...

M.v.h.

Han er ihvertfald kold i røven ift mig OG ikke mindst at jeg gik videre med det. Kan jo være han bare nægter - nægter - nægter.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har spurgt dem til om man bare skal acceptere de umiddelbart sælger et så ringe produkt, hvor man kan være nødt til at acceptere fremmede ting i skærmen.

Det skal man naturligvis ikke siger de


Nå, så må de jo se at lette røven og gøre noget ved det.........

Klaus

Det har han kategorisk total afvist. Mit tilbud var at købe nyt panel, skrotte skærmen eller betale 1600kr for returnering af den.
Han ved godt at jeg ville tage den videre herfra og det kommenterede han ikke.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det har han kategorisk total afvist. Mit tilbud var at købe nyt panel, skrotte skærmen eller betale 1600kr for returnering af den.
Han ved godt at jeg ville tage den videre herfra og det kommenterede han ikke.


Skriv på Trustpilot - de har mange positive, bare ikke når det kommer til kundeservice.

Desværre ender det ofte galt med virksomheder der laver parallelimport, de har svært ved at få godtgjort deres reparationsomkostninger, når de ikke har en fast aftale med en leverandør, der i forvejen har "fejlhåndtering" i Danmark.

Det er også derfor de gerne vil have at du tager den direkte med producenten.

Men, de skriver selv at det ikke går ud over reklamationsretten:
http://www.cinemagic.dk/shop/external/pages/da/service/reklamationsret.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Det har han kategorisk total afvist. Mit tilbud var at købe nyt panel, skrotte skærmen eller betale 1600kr for returnering af den.
Han ved godt at jeg ville tage den videre herfra og det kommenterede han ikke.


Skriv på Trustpilot - de har mange positive, bare ikke når det kommer til kundeservice.

Desværre ender det ofte galt med virksomheder der laver parallelimport, de har svært ved at få godtgjort deres reparationsomkostninger, når de ikke har en fast aftale med en leverandør, der i forvejen har "fejlhåndtering" i Danmark.

Det er også derfor de gerne vil have at du tager den direkte med producenten.

Men, de skriver selv at det ikke går ud over reklamationsretten:
http://www.cinemagic.dk/shop/external/pages/da/service/reklamationsret.html

Klaus

Ja det kan de også meget nemt fint skrive, så længe de afviser alt UNDER reklamationsretten, så kan de give 10 år hvis det skulle være:). Ja jeg syntes også jeg har lyst til at gøre opmærksom til andre kunder.




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 282930
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu