recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv? (går fra Pioneer KURO)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv? (går fra Pioneer KURO)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KongKent Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Status: Offline
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KongKent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv? (går fra Pioneer KURO)
    Sendt: 04-August-2015 kl. 22:13
Hej recordere-brugere

I mange år har jeg sværget til mit 42" Pioneer KURO (428XD), der så fint er blevet kalibreret af Otto tilbage i 2008. Men de 42" begynder at virke små, UHD/4K nærmer sig med hastige skridt og ja, det kunne bare være rart med noget nyt isenkram.

Spørgsmålet er bare, hvad der er det nye sort indenfor tv (pun intended!). Er de andre producenter nået op til eller forbi Pioneer hvad angår billedkvalitet? Hvad ville I vælge af skærm på 50" eller mere? Kalibrerer Otto stadig?
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 06:09
Hvis du læser lidt test af de nye lcd så er der flere der er nået forbi dit gamle pioneer.

Så før anbefalingerne strømmer ind, hvad er dit budget ?

Det er måske ikke så vigtigt mere med en kalibering, det nye test efterlader gode indstillinger.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 08:46
Det nye sort indenfor tv er OLED. Og de første 4K-modeller er netop landet i Danmark. Der tilføjes flere her i anden havldel af 2015.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2015 kl. 11:21
Jeg har endnu ikke oplevet et TV, der slår mit Pioneer på ALLE punkter. Der er dog adskillige der overgår den på enkeltparametre og hvis man kunne sammensætte et TV ved at låne fra de forskellige producenter, så ville Kuro være langt underlegen på alle punkter. Et OLED-panel er nok dét der kommer tættest på, men da det kun er LG der bygger TV ud af dem pt. så får du ikke samme gode håndtering af SD-materiale, som på Kuro'en.

Der hvor LCD'erne dumper er på betragtningsvinklerne (VA panelerne) og sortniveauet (IPS panelerne), og OLED klarer det ikke helt så godt på de-interlacing og opskalering. OLED'ens skavanker kunne man dog omgå ved at sætte en ekstern scaler på.

Redigeret af Torben Rasmussen - 05-August-2015 kl. 11:24
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu