recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfald på Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfald på Stofa

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 08:28
Hmm... Det er jeg jo lidt ked af at høre. Vi havde det på forskellige kanaler i går, bl.a. DR2 og ZDF fra omkring kl. 19. Udfaldene var der ca. 1-2 gange i timen mens vi kiggede. Faktisk lod jeg eksplicit tv'et køre i baggrunden pga. det.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 20:47
Sidder og kigger "Imperiets sensommer" på DR2 og har lige haft kortvarigt udfald igen. Kigger så på tv'ets signal oplysninger og der står der noget i stil med:

Signal Quality: mellem 45 og 50 (plejer være 100)
Signal Strength: 90 (plejer at ligge omkr. 96)

Pre RS: mellem 1.00 e-5 og 9.00 e-5
C/N: omkr. 33
UEC: 0 (heldigvis)

Når jeg kigger på recorderens signal oplysninger, så får jeg Signal Quality og Signal Strength på 100.

Noget tyder på, at der sker noget med signalet inden det kommer ind i tv'et. Det skal jeg lige have kigget nærmere på. I det mindste ser det ud til, at det er et lokalt problem.

EDIT: Havde recorderen kørende for eventuelt at optage udfaldet. Slukkede den og bemærkede, at Signal Quality og Signal Strength på tv'et røg op på hhv. 100 og 95. Så startede recorderen op pga. timer optagelse og signal kvaliteten røg sig en tur igen. Håber ikke, at det betyder at min recorder er ved at gå i stykker...


Redigeret af azrael - 28-Oktober-2015 kl. 20:57
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 21:13
Er der tændt for strømforsyning til aktiv antenne på optageren?
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Er der tændt for strømforsyning til aktiv antenne på optageren?

Ja. Det er jo, når recorderen ikke står i standby at det tilsyneladende går galt.

Apropos galt, så fik jeg lige et voldsomt udfald på tv'et igen. Så galt denne gang, at den smed mine kanalindstillinger væk til fordel for standardindstillingerne fra Stofa.

Det interessante her er, at recorderen (en Panasonic BCT820, for øvrigt) ikke selv ser ud til at være berørt af problemet. Det ser ud til at starte ved recorderens RF Out.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 21:38

Hvordan ser det ud med signal fordelt seperat til enhederne.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvordan ser det ud med signal fordelt seperat til enhederne.?

Hvis du mener at sende antennesignalet direkte ind i tv'et fra sin egen udgang på antenneforstærkeren, så er det ikke noget jeg har mulighed for lige nu.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 21:57

Ja, et seperat signal til hver enhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 20:33
Jeg har muligvis fundet årsagen til mine problemer.

Formodede, at der måske var sket et eller andet ifm. overgangen fra sommertid til normal tid, fordi jeg ikke havde set problemet med udfaldene før søndag. Tænkte, at det måske ville hjælpe at genstarte recorderen. Egentlig ville jeg tage strømmen på recorderen, men jeg ville ikke rode omme bag udstyret om aftenen i halvmørke, så jeg nøjedes med slukke for recorderen ved at trykke power knappen i nogle sekunder.

I eftermiddags hev jeg så strømkablet ud og lod maskinen stå i ca. 15 minutter. Da jeg ville sætte strømkablet i igen bemærkede jeg to antennekabler gående fra min gamle analoge Sony recorder. Det viste sig, at antennekabelføringen (stadig) gik fra antennedåsen til Panasonic recorderen, derfra til Sony recorderen og derfra til tv'et. Ikke noget problem, og sådan har det kørt i et par år.

Jeg var ellers sikker på, at jeg havde taget Sony recorderen fra sidst i august, hvor jeg fik mit nye tv sat op, da jeg jo vidste, at Stofa ville lukke for det analoge signal i midten af september og jeg egentlig ikke rigtigt har brugt den gamle recorder i meget lang tid.

Anyway, fast forward til i søndags. Mange enheder opdaterede jo selv uret, men f.eks. Sony recorderen gjorde ikke, da den plejer at tage den aktuelle tid fra første kanal med tekst-tv. Uden signal, ingen opdatering. Da jeg satte uret manuelt bemærkede jeg, at recorderen stadig kørte i den standby tilstand hvor den bruger mest strøm pga. gennemsløjfning af bl.a. RF Out. Men det bruger jeg jo ikke længere, tænkte jeg og satte den til standby tilstanden med lavest strømforbrug.

Og nu behøver jeg nok ikke sige/skrive meget mere... Wink Det er dog forbløffende, hvor meget signal tv'et alligevel kunne hive ud af antenneforbindelsen.

Nu er det selvfølgelig tænkeligt, at der stadig er et andet problem, men umiddelbart ser alt ud til at fungere som det skal. Jeg bemærker dog, at Sony recordere bidrog med ca. 2% ekstra signalstyrke. Signalkvaliteten er dog 100%, så det kan vel ikke blive meget bedre.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu