recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor i soveværelse – placering af projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor i soveværelse – placering af projektor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
akadna Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akadna Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor i soveværelse – placering af projektor?
    Sendt: 14-August-2015 kl. 22:49

Hej alle! Jeg er total grøn på projektor området, så håber nogen kloge hoveder har lyst til at give deres besyv med.

Grundet pladsmangel går jeg og leger med tanken om at anvende en projektor til tv/film løsning i soveværelset fremfor et alm. tv.

Jeg har kigget lidt på forskellige projektorer, men er ærligtalt i tvivl om det kan lade sig gøre at placer den dér hvor jeg gerne vil have den, da den skal stå ret skrå over på et skab.

Jeg vil gerne placerer den i en højde der hedder ca 236cm over gulv – (oven på et skab, som er over sengen) – og fra pæren til væggen hvor billedet skal være, vil der være 210-220 cm vandret – men jeg vil gerne have at billedet’s underkant er ca 90-100cm over gulv, hvilket jo betyder, at jeg bliver nød til at stille projektoren relativ skrå.

Er det overhovedet muligt? Jeg har læst mig frem til det er Keystone man justere – men kan man gøre det så meget? Og kan det blive godt…? Jeg har kigget lidt på http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1080ST-projection-calculator.htm som også er en Short Throw projektor - Hvis jeg læser det korrekt, vil det give mig et ret stort billede, men jeg er i tvivl om en vinkel har nogen betydning. Det virker dog også som et voldsom stort billede på så kort afstand.

Hvis nogen har bud på en projektor som måske kan klare opgaven, er det meget kærkommen. Det er ikke en fuldblods hjemmebio oplevelse jeg er på udkig efter – men ”bare” tv/netflix tid i soveværelset. Derfor betyder støjen en del, men billede kvaliteten knap så meget.

Eller er det helt håbløs med en projektor til dette projekt?

Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 13:58
Jeg har en Epson TW-3200 med linseforskydning så den skal ikke stilles på skrå for at "skyde" billedet nedad.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
afk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér afk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 23:32
Du må endelig sørge for at tjekke billedstørrelsen fra en evt. Short Throw-projektor, da den kan blive ganske overraskende stor. Selv monteret på den samme væg kan de ofte levere et billede på 2+ meters bredde, så 2-3 meter giver nok et ganske STORT billede :-)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu