recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDO Scaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVDO Scaler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2006 kl. 23:06
Ingen der har erfaringer med DVDO?
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2006 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Den eneste for handler i Dk jeg har set er Tape Connection i Århus. Jeg kan ikke rigtig gennemskure hvilken model som er bedst. Hvis vi feks siger jeg skal bruge den til 2 Hdmi enheder dvd og eksempelvis sagem81.

HD+ er den ældste. VP30 er en nyere og bedre version, og især hvis man vælger at tilføje ABT102 de-interlacing boardet, rangerer den som en af de absolut bedste scalere af SD-materiale. VP20 er en "skrabet" udgave af VP30, dvs. nyere end HD+, men mangler visse features - f.eks. framerate conversion og valgfrie opløsninger. En VP20/30 med ABT102 board og SDI-indgang, og en DVD-afspiller med SDI-modificering, er formentligt en af de absolut bedste DVD-afspiller løsninger på markedet - om du får nok udbytte af det til at forsvare prisen, det er nok spørgsmålet - det er et setup der prismæssigt vil ligge tæt på prisen på dit tv... Men umiddelbart vil jeg mene at VP20+ABT102 vil være den rigtige løsning for dig, og så enten en SDI-modded afspiller eller en afspiller med 576i output via HDMI - eksempelvis Oppo som nævnt, eller Pioneer DV 989 (de nye billigere Pioneer har også interlaced output på HDMI, men kan kvalitetsmæssigt ikke anbefales i denne sammenhæng - HDMI-udgangen er ikke optimalt udført på dem)

EDIT: Jeg glemte at VP20 ikke kan SDI-moddes, så skal det være SDI skal det være VP30 - ellers VP20 med de nævnte HDMI-afspillere.



Redigeret af Otto, TC - 14-August-2006 kl. 15:52
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 16:18
Jeg fandt lige min gamle tråd igen.

Otto: Jeg har ingen forstand på scalere og har heller ikke rigtig set en i
aktion, men er det rigtig forstået at når den opskalerer signalet til tv'ets
native opløsning at vi så taler om en kvalitet, man ellers kun opnår ved
egentlig HD signal.

Omformuleret: betyder dvdoscaler at alle mine kanaler via selector og film
via DVD vil ligne HD kvalitet?

Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2005
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 16:48

Citér Omformuleret: betyder dvdoscaler at alle mine kanaler via selector og film
via DVD vil ligne HD kvalitet?

Den kan ikke tilføre yderligere data til signalerne, så nej. Problemet er, at den skaleringen som normalt foregår i Tv'et typisk er ganske dårlig. Det du så vinder ved en skaler er en langt bedre skalering, samt omkonvertering af billeder, der igen betyder, at du får et betydeligt bedre behandlet billede end det Tv'et kunne levere alene.

Men du kan aldrig lave et SD signal om til andet end et opskaleret SD signal. Det er så måske i HD opløsning, men ikke i samme kvalitet som et tilsvarende HD signal af filmen, udsendelsen eller hvad det måtte være.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 16:56
Jeg må sgu ud og se det tilslutet det tv jeg har, er svært at sætte sig ind i
hvad jeg kan vinde ellers..

Hr Larsen: Har du erfaringer med modeller som liger under 10000krs
klassen?
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2005
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2007 kl. 12:45

Bendix: Ikke så meget private erfaringer, men jeg har arbejdet med nogle forskellige scalere fra tid til anden. Jeg må personligt indrømme, at jeg ikke selv har en model stående, simpelthen fordi jeg endnu synes jeg kan finde andre ting at bruge mine penge på.

Jeg er dog ikke i tvivl om den praktiske forbedring, for den er ganske stor, hvis du vælger en af de gode modeller. Skalering er jo også en af de essentielle aspekter for at give et godt nuancet billede på en fladskærm.

Om den er pengene værd, er et individuelt valg. Personligt synes jeg det ikke, men jeg vil da gerne eje en

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu