recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Surround Receiver hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Surround Receiver hjælp

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Men igen:

ATV HDMI -> Receiver
PS3 HDMI -> Receiver
Receiver HDMI -> TV
TV optisk -> Receiver.

Sådan er den optimale måde at forbinde det på...

M.v.h.

Giver god mening, havde jeg ikke lige tænkt på, og det vil jeg rode lidt med når der er tid til det.

Hele "Ny SR opgraderingen" kommer af at jeg var i den lokale hi-fi klub for at se på Blu-Ray afspiller, og den jeg kiggede på havde kun HDMI og analog til stereo.
Deraf tænker jeg jo at min gode gamle SONY er godt forældet, og kabel roderiet og omstillingen af div. er jeg lidt træt af.

Hvad ville jeg vinde ved at købe enten  
Og Ville det være fornuftigt opgraderinger? eller bare penge ud af vinduet?

Skal siges at jeg har et ønske (om end konen ikke er enig) og at udskifte front og center til andet uvis mærke.


Redigeret af KevinL - 23-August-2015 kl. 22:59
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 22:13
Hej igen, jeg er lige nødt til at have styr på det her inden jeg trykker bestil.

Jeg kigger på Yamaha og Marantz lige pt. Nærmere.

Yamaha RX-V779

Yamaha RX-A850

Marantz SR5010

Marantz SR6009

De 3 har alle de nye formater, og jeg kan se at 850'ern er en Aventage. Men hvor i alverden er mine penge bedst givet ud?

Og hvad er? "DSD Audio Capability" (Marantz 6009 har hvor imod 5010 ikke har).

Hvad betyder?
Marantz 6009 har "Up to 4K 50/60Hz"
Marantz 5010 har "Up to 30/25/24Hz"






Redigeret af KevinL - 30-August-2015 kl. 22:26
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 22:55
Ingen tvivl om, at du får mest for pengene i RX-V779!

De fire receivere er alle ca. lige kraftige - de vejer også ca. det samme. Hvis du tager "mest for pengene" må rækkefølgen være:
1. RX-V779 - Nyeste generation, med de nye formater inkl. fuld 4K understøttelse.
2. RX-A850 - Nyeste generation. I teorien samme indmad som 779, men med federe finish og design, samt den har 3 års Yamaha garanti.
3. SR5010 - Nyeste generation. Knap så kraftig.
4. SR6009 - Den kraftigste af de fire, men sidste års model/teknik. D.v.s. at den bl.a. ikke understøtter Dolby Atmos/DTS:X.

Personligt havde jeg valg RX-A850, a jeg synes A-modellerne er det federe (+ de 3 års garanti).

Det er en fejl, når der står at SR5010 kun understøtter 30/25/24Hz. Den klarer op til 60Hz.

Generelt er hififreaks hjemmeside møgelendig, når det kommer til beskrivelser og specifikationer!

M.v.h.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 20:33
Jeg vil lige opdatere.

Jeg har bestilt en Marantz 6009, på baggrund af at jeg ikke har brug for atmos eller 4K lige PT, og så koster den 5400,-

Håber ikke at den skuffer :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu