recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min stue bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min stue bio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min stue bio
    Sendt: 23-August-2015 kl. 16:03
 er det vist på tide med en update på mit setup.

Har igennem tiden haft Dali, Focal og nu B&W højtalere. B&W højtalerne er de "mindste" jeg har haft, men synes generalt det lyder bedre og passer bedre ind i min forholdsvis lille stue. Er godt klar over min stue ikke er optimal til et større setup, men man må arbejde med hvad man har :) 

Dali baghøjtalere blev valgt på den baggrund, at med mit gamle Dali og Focal, har højtalerne stukket MEGET ud fra bagvæggen, så havde mistet en del surround effekt på det synes jeg. Så valget faldt på Dali MK2, da de ikke stikker så langt ud og giver en bedre fornemmelse af surround. Blot til info hvis nogen undre sig over jeg ikke kører med B&W baghøjtalere. Det ville jeg helst selvfølgelig, men grundet oplevelser med de gamle højtaler setups jeg har haft, så faldt valget på Dali til baghøjtalere

Har for nylig skiftet min center ud med en cmc til en cmc 2, som jeg fandt brugt i portugal over ebay, da de ikke er nemme at finde til salg og slet ikke i wenge og det gav et kæmpe løft i lyden ! Klart opgraderingen værd !

Næste udskiftning bliver nok af det gamle Pioneer LX5090, når de nye 4k OLED begynder at komme i handlen og de bliver sat lidt ned i pris. Er glad for mit TV, men det er sku en kæmpe klods i forhold til TV idag :)

B&W CM8
B&W CMC 2
Velodyne 1000 Ultra
Dali Ikon on wall MK2
Marantz 6006
Marantz mm7025 til at drive fronter
Intel nuc til media center med Kodi installeret


Lige et link til min gamle bio tråd, som jeg ikke kan skrive videre på ? Er for længe siden, der er blevet skrevet i den åbenbart.
Det er også mere så folk kan se mit gamle setup, mod mit nye. Fik desværre ikke taget billeder af mine Focal højtalere og lagt ind, men synes nu selv det var sjovt lige at finde mit gamle setup frem :) 
Synes når jeg kigger tilbage på det, at de Dali højtalere er nogle kæmpe klodser hehe, så det det nye setup jeg har fået lavet, ser en del pænere ud, hvis jeg selv skal sige det !








Redigeret af Leska - 02-December-2015 kl. 22:05
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 16:22
Ser lækkert ud :)

Kender du ikke DS3. Bruger dem selv på bagvæg, og de rager heller ikke så langt ud, og så er de dipole.

http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Home_Audio/600_Series/DS3.html
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 17:23
Ser virkelig godt ud Clap

Er du tilfreds med dit TV møbel? går ud fra at det er fra: http://www.hifimoebler.dk/ ?
Har du overvejet en kabelbakke eller få styr på kablerne under tvbordet?
Må vi se udstyret inde i møblet?

Giver det ikke en "underlig" surround effekt at lyden nærmest er foran en eller foran ens ører?
Har du prøvet at sætte RS på væggen ind mod sofaen og LS på et beslag? 

(og jo, jeg kender godt alt for godt til div. problemstillinger med indretning når det også skal være en stue :))


Redigeret af Random_Hero - 23-August-2015 kl. 17:33
Til top
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ser lækkert ud :)

Kender du ikke DS3. Bruger dem selv på bagvæg, og de rager heller ikke så langt ud, og så er de dipole.

http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Home_Audio/600_Series/DS3.html

Mange tak :)

Havde godt kigget på dem, men synes de MK2 lød godt og fik dem forholdsvis billigt brugt. De var som nye

Men hvis/når jeg får købt mit eget sted, så skal der nok B&W til baghøjtalere også, når pladsen bliver bedre !
Til top
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2015 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

Ser virkelig godt ud Clap

Er du tilfreds med dit TV møbel? går ud fra at det er fra: http://www.hifimoebler.dk/ ?
Har du overvejet en kabelbakke eller få styr på kablerne under tvbordet?
Må vi se udstyret inde i møblet?

Giver det ikke en "underlig" surround effekt at lyden nærmest er foran en eller foran ens ører?
Har du prøvet at sætte RS på væggen ind mod sofaen og LS på et beslag? 

(og jo, jeg kender godt alt for godt til div. problemstillinger med indretning når det også skal være en stue :))

Mange tak :) Har lige smidt et billed ind med lågerne åbnet
 
Fik det lige her i fredags, det møbel ! Virkelig lækkert møbel til prisen, når man tænker på at det er på ens egen mål, man får det lavet.  Det eneste der er at sætte en finger på, var at skruerne til ben var faktisk 1-2mm for lange, så det kan ses indvending :( Ikke at det betyder noget, men synes det irreterre lidt og skruede dem ikke engang hårdt i, så fandt nogle andre, til resten af benene.

Det hele bliver nok rykket fra hinanden igen om en uges tid, når et nyt signal kabel kommer hjem, så skal der nok blive ryddet lidt mere op i kabler, men vil nok ikke gøre tonsvis ud af det, da jeg er igang med at lede efter hus.

Forstærker skal rykkes over i venstre side, så den ikke står over på reciver. Synes de bliver lige lovlige varme, når der er blevet set film, men mangler et signal kabel på 2 meter, men det kommer engang i næste uge og så bliver Intel nuc også sat ind i møblet, men mangler også et længere HDMI kable for det :(

Center højtaler er sat op på skum og vinklet mod hovedet for rystelse om at gøre og bare bedre lydbilled

Med hensyn til baghøjtalere. Jo det lyder ikke optimalt, men har desværre ikke pladsen til den optimale placering. Det lyder stadig fint dog og giver okay surround feel, meget bedre end da jeg havde de gamle højtalere, som stak langt ud fra væggen
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 07:32
ser fin ud, dog kunne det godt se ud som om, fra dit første billede, at du har taget billederne kun iført underhakker hehehe
Til top
Leska Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Oktober-2009
Sted: Rødding
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 11:45
Shorts, men tæt på hehe :D

Det bliver ret varmt oppe i lejligheden om sommeren :( Bor oppe på 3 sal, med skrå vægge, så om sommeren banker solen ned hele dagen og det hjælper ikke meget at åbne vinduerne :(
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 14:43
aha okay, man kan jo godt lige tænke sit når man lige spotter sådan noget hehe
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Leska Leska skrev:

Det bliver ret varmt oppe i lejligheden om sommeren :( Bor oppe på 3 sal, med skrå vægge, så om sommeren banker solen ned hele dagen og det hjælper ikke meget at åbne vinduerne :(
Hvis det er Velux vinduer kan jeg anbefale deres markiser, de virker. Og de kan monteres på under 10 min.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu