recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv kanaler uden antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv kanaler uden antenne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 19tal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv kanaler uden antenne
    Sendt: 25-August-2015 kl. 08:43
Hej Recordere

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med et spørgsmål.
Jeg har idag Yousee tv, fuldpakken.

Jeg vil gerne kunne se alle tv kanaler i soveværelset, men vil gerne slippe for at trække en antenneledning. Kan dette på nogen måde lade sig gøre?

Jeg har et Samsung Smart Tv med internet adgang.

Har jeg mulighed på en eler anden måde at kunne se tv uden at skulle trække antenneledning.

På forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 10:31

Det kan man gøre ved at bruge Play TV Appen. Det kan du hvis Internet er fra You See. Kvaliteten er dog ikke egnet til brug på en stor skærm.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ulrik6900 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulrik6900 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 19:01
Med YouSee Play app'en på din telefon og en Chromecast i tv's HDMI.
Så får du billeder i fin kvalitet. Her behøves internet ikke være YouSee

Mvh Ulrik

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 19:06


Det kræver så at man har You See mobil abonnement. Der skal bruges et You See login.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 19tal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 09:26
Har Yousee ikke lige indført at man sagtens kan se tv på alle enheder uanset om man har mobil/internet abonnament? Såvidt jeg lige kan se på min telefon (YouSee Play appen) - så er det kun TV2 jeg ikke kan se, der står der "Kan kun ses på YouSee bredbånd"

I såfald vil Chromecast virke, dog uden mulighed for at se TV2, men hvis det er den eneste kanal, så er det vist ok.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 10:37

Mener ikke at det kan ses uden man har TV (selvfølge) og internet fra You See, da det kun er de kanaler man har i sin pakke der kan ses. Derudover skal man have et Login før man kan bruge App til at se TV, Arkiv, Start forfra og Film.
Ja, TV2 kan kun ses på deres Bredbånd, ikke via You See mobil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 19tal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 10:56
Er du sikker - Jeg har et login (ifb. med fuldpakken), og kan fint se alle kanaler på telefonen (foruden TV2) disse brude, uden jeg ved hvordanchromecast virker, kunne streames fra telefoen til TV via Chromecast.

Men det kan være Ulrik lige vil bekræfte at det kan lade sig gøre uden at skulle have YouSee bredbånd.

Se også nedenstående artikel - den siger godt nok ikke noget om selve tv-kanal delen.


http://www.recordere.dk/2015/07/chromecast-til-yousee-play-og-tdc-play/

Redigeret af 19tal - 26-August-2015 kl. 10:58
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 11:09
I den mail jeg modtog fra Yousee's foreningsservice, skriver de følgende :

Derfor får alle jeres medlemmer/beboere med en tv-pakke fra foreningen i dag, 25. august, mulighed for at se deres tv-kanaler, hvor de vil. Det betyder, at de kan tage deres tv-kanaler med sig og streame dem på mobil, tablet og pc hvor som helt i Danmark. Og alle med en tv-pakke ud over Grundpakken kan fortsat se tv, når det passer dem. 

Så intet krav om Yousee bredbånd, der er dog nogle rettighedsting med TV2 og TCM, som gør at de ikke kan ses alle steder og forskudt.


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2015 kl. 11:20

Når man ser på deres hjemmeside, så står der også, at man skal logge ind med det Login man har fået fra You See. Så tilsyneladende ikke noget krav om hverken Mobil eller Internet fra You See.
Det ser dog stadig ud til, at har man You See Mobil, så tæller forbruget på deres tjenester ikke med i det Data man har på Mobilen.
Det betyder jo så ikke noget hjemme, da Wi-Fi så bruges til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
19tal Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 19tal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 07:33
Lige en status opdatering - På vej hjem fra arbejde svingede jeg lige forbi Elgiganten og fik købt mig en Chromecast, kommer hjem og får den sat til - og det hele spiller, nu har jeg tv i soveværelset.

Tak for hjælpen
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 07:57
I vores antenneforening får vi signal fra Yousee. Her har vi ihvertfald siden vinter, kunne se tv via app. Som eneste Yousee produkt - og det er brugt flittigt:).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu