recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det værst tænkelige skete!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det værst tænkelige skete!

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Det passer altså ikke nødvendigvis. Som sagt kasserede forsikringen ikke min, men udskiftede kun drev og højttaler. De fortalte man havde nye renseteknikker.

Det er nu et lille år siden, og min kører stadig upåklageligt, som var det aldrig sket

Som sagt, så ville jeg personligt, ikke selv have tålmodighed til det. Du aner ikke, om det går galt, eller hvornår det måske går galt. Og det kan snildt starte med små irriterende periodiske fejl, som oftest resultere i, at man ligger og roder i alskens ting og sager (drivere), hyler op om, hvor elendig software/OS er, (når det er Windows).. Og så kan hele forklaringen ligger i noget hardware, der har fået for meget cola/sukker/vand/alt muligt andet som ikke høre til deri, som bare stille og roligt tager til.
Det er mit liv for kort til.


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 17:09
Man lader være med at have åbne drikkervarer i nærheden af sin laptop! Dead


Når det så er sagt, så skal du gøre følgende for at rette tingene:
Lad være med at vende maskinen om, så sukkervandet løber ind i ting som er i første omgang ikke er ramt.
Ta' batteriet ud og forsegl computeren i en pose og efterfølgende ring til forsikringen så hurtigt som muligt. Hvis vandet fordamper og sukkeret er tilbage, så er det meget svært at få ud.

Hvis forsikringen dækker, så skal du tage disken ud og tage backup af dine data, inden du sender den til service.

Hvis forsikringen ikke dækker, så skal du pille disken ud og splitte computere så meget ad som muligt. Der kan findes guides på nettet.
Herefter skal du skylle maskinen i lunken demineraliseret vand og efterfølgende i varmt demineraliseret vand. Prøv at holde højttalerne fri for vand.
Når alt sukkervandet er ude, så skal maskinen gennemtøres for at forhindrer metallet i at ruste.
Når maskinen føles tør, så mangler det sidste vand ofte at komme ud, her kan en trykluft pistol være en god hjælper.
Man kan købe en fugtpose med Silica i Matas eller byggemarked. Læg maskinen i en forseglet pose og fugtposen i et vandfad for en sikkerheds skyld. Så suger posen det sidste fugt fra maskinen.

Jeg ville lade maskinen ligge en 1 uge før jeg tænder og herefter vil jeg lade maskinen kører 1 uge uafbrudt uden at bevæge den for meget. Så vil dens egen varme tørre det sidste vand væk.

Lad være med at komme harddisken i vand, da den har lufthuller der ikke må dækkes til.


Redigeret af Cyberguyen - 27-August-2015 kl. 17:10
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Det passer altså ikke nødvendigvis. Som sagt kasserede forsikringen ikke min, men udskiftede kun drev og højttaler. De fortalte man havde nye renseteknikker.

Det er nu et lille år siden, og min kører stadig upåklageligt, som var det aldrig sket


Som sagt, så ville jeg personligt, ikke selv have tålmodighed til det. Du aner ikke, om det går galt, eller hvornår det måske går galt. Og det kan snildt starte med små irriterende periodiske fejl, som oftest resultere i, at man ligger og roder i alskens ting og sager (drivere), hyler op om, hvor elendig software/OS er, (når det er Windows).. Og så kan hele forklaringen ligger i noget hardware, der har fået for meget cola/sukker/vand/alt muligt andet som ikke høre til deri, som bare stille og roligt tager til.
Det er mit liv for kort til.




Som MS skriver findes der renseteknikker, der virker, men det kræver udstyr (ultralydsrenser) a la den der blev vist i den YouTube-video jeg linkede til i et tidligere indlæg.

Nu kan man jo få en ultralydsrenser til 239 kr. hos Harald Nyborg men man skal nok op i en lidt større størrelse hvis den skal kunne håndtere et bundkort i stedet for et par briller eller et gebis. Og en del af processen er jo stadig at splitte maskinen ad før man giver hver enkelt del sådan en omgang. Hvis man hverken har udstyret eller rutinen er det nok bedst at bide i det sure æble og betale ved kasse ét.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:



Som MS skriver findes der renseteknikker, der virker, men det kræver udstyr (ultralydsrenser) a la den der blev vist i den YouTube-video jeg linkede til i et tidligere indlæg.

Nu kan man jo få en ultralydsrenser til 239 kr. hos Harald Nyborg men man skal nok op i en lidt større størrelse hvis den skal kunne håndtere et bundkort i stedet for et par briller eller et gebis. Og en del af processen er jo stadig at splitte maskinen ad før man giver hver enkelt del sådan en omgang. Hvis man hverken har udstyret eller rutinen er det nok bedst at bide i det sure æble og betale ved kasse ét.


De store pro ultralydsrensere koster mellem 10-100k kr., man kan gå efter en mellem størrelse og tage en halv del af gangen.

Jeg kom til ved et uheld at vælte min drikke dunk med ca. den samme mængde vand de viste i videon i min Lenovo W540.  Jeg vente den på hoved, brugte et par meter køkken rulle, de indbygge "tagrender" virkede efter hensigten og kunne genoptage mit arbejde ca. 10 min senere uden at havde slukket maskinen Smile
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

 
Som MS skriver findes der renseteknikker, der virker, men det kræver udstyr (ultralydsrenser) a la den der blev vist i den YouTube-video jeg linkede til i et tidligere indlæg.

Prisen på en korrekt rensning kontra prisen holdt op imod risikoen for problemer senere gør, at det i min verden ikke kan forekomme. Jeg orker simpelthen ikke ustabile maskiner, mere. 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu